" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


17/4/14

Green grass


Ja canta ( per fi ) el rossinyol vetllant la nit, amb aquesta lluna acompanyant-la.Escoltant-lo refilar, el silenci pren qualitat i es manté com em pensava que ja no existia, com als anys passats. Però aguanta, i l´ai del cor queda baldat en successives onades baixant una tensió que com un soroll persistent, ignorava dins meu. Patia .

La primavera madura, fruit de moltes primaveres. La de les abelles, a sota un gran cirerer. La de les roses vaticinant diades. La de la carxofa, perfecte i olorosa. La de la pluja a mitja tarda i la de la terra molla. La dels peus movent-se al ritme d´una nova cançó de la Joana Serrat. La de les veus familiars assegudes al pati. La de l´aire, ara fresc a l´ombra, a la matinada, canviant a càl.lid quan cau a plom a nouranta graus del meu centre de gravetat, fent-me arremengar les mànigues encara llargues del final dels freds. N´hi ha més, vestides de ferro colat. Avui, al final dels graons, la figuera ombrejava ja el meu tros de camí, i era, amb seguretat, l´arbre més bell de tota la terra...que trepitjava, com ho va ser-ho l´ametller,  la mimosa,  el cirerer.

Comptar-les resultaria difícil, no tant com els graons que em baixen on sembla que per la manca de tot, aquest es fa possible. Hi ha algú que m´acompanya, fugaçment visible. Viatjar més lluny, mai costa res.



4 comentaris:

PS ha dit...


Avui necessitava llegir un escrit com aquest, que em fes adonar que la primavera, malgrat tot, batega a fora i convida a respirar aire net.

Em venen ganes d' anar a trobar arbres.

Ah, i m' agrada,la Joana Serrat. ja fa una mica que la tinc localitzada.

Estranger ha dit...


Si, batega amb força. Tot just es va situant, ara, o sigui que encara en tens molta per gaudir.

Així ho espero.

neus ha dit...

Que bonic...

Estranger ha dit...


Si que ho és, de bonica.