" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


9/9/14

Long distance



" Hello? This is long distance...who do you wish to call ? "

Operadora, ajudi´m a trobar aquest lloc
on poder trucar i parlar de les coses
que suposadament no li vaig voler dir.
Potser, operadora, no sabria dir-li
ara, si més no, jo coneixia un amic
d´un amic d´un examic que la coneixia,
que l´havia vist, molt lluny d´aqui.

Ella va marxar i no sabria dir-li...operadora
vaig fer veure que no la veia,
quants cops fem veure per
no acabar-ho fent, operadora ?

Vostè escolti i no canviï el fil, ara tot és
més fàcil, més senzill, trucar lluny o aquí mateix,
tant és,
...no sabria dir-li...
l´abans de quan responia vostè.

Si, és aquest ara seu , operadora,
allò d´esperar
la trucada de llarga distància,
la carta aèria de sanefa acolorida,
els segelles matats,
la curosa cal.lígrafia,
el seu perfum al paper.

És aquest ara seu
que mai torna,
operadora. Mai.
Per això la truco si,
en díes així la vull trucar...

Operadora, no m´acaba d´entendre,
vostè doni´m el número,
els cables i els pals de fusta bé
hi són encara,
com el que ja no sento com a meu
si no és seu també.

No em digui el mateix  de
cada dia, operadora,
no em digui que demà,
potser demà...no em digui vosté ,
que vostè, operadora,
potser tampoc hi serà,
perquè llavors , operadora,
escolti ?
escolti ?


8 comentaris:

PS ha dit...


Comuniquen...

Que diferent la comunicació ara, la immediatesa ens fa perdre la paciència i tot sovint desesperem. I quan les operadores robotitzades et diuen "este número no existe" apaga y vámonos...
M'ha quedat el dubte de l'autoria de la cançó-comunicació.

Anònim ha dit...

Pobres operadores, deuen tenir un munt d’anècdotes per explicar xD

Fedora ha dit...

I jo per què m'he emocionat tant amb aquest escrit? Hem de dir les coses que sentim quan les sentim...
Una abraçada!

Estranger ha dit...


L´autoria, si no és meva, normalment la cito, per qui volgui gaudir-ne. En aquest cas hi ha la influència de la cançó - una petita meravella dels Kinks - però també d´una altre, que sempre m´ha agradat molt de fa anys, que és l´"operator ( that´s not the way feels)", del Jim Croce, un cantautor nordamericà força desconegut per aqui, que va morir força jove també. A la cançó interpel.la a l´operadora però amb un cas molt concret. Aqui és diferent, la fotografia que vaig fer el mateix dia -amb el mòbil de quasi-primera generació que encara tinc -, i el temps en general, i el moment, m´ho va posar tot plegat una mica en safata.

Feliç diada.

Estranger ha dit...


Ara em temo que, com les mecanògrafes, és un ofici que ja s´ha perdut per sempre.

Feliç diada, Pons. I gràcies per passar-te.

Estranger ha dit...


Ui, no te m´emocionis massa...però tens raó, de vegades les diem, però de vegades no. A mi em costa molt, la veritat. Sort en tinc del blog.

Abraçada també. I feliç diada, si feu festa per allí, que em sembla que no.

novesflors ha dit...

Segurament no té res a veure però m'ha vingut al cap la solitud.

Estranger ha dit...


La solitud sempre hi té alguna cosa a veure.