" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


14/10/14

Sàtira


-Hola bon dia-
-Bon dia tingui-
-Miri, trucava per fer una consulta-
-Una consulta ? D´on truca vostè?-
-De “El be negre”-
-Doncs miri, aquí no estem per consultes, avui. -
-¿Com diu ?-
-¿No sap que és anticonstitucional, de fer consultes ? Miri que el podria denunciar-
-¿Denunciar-me, per fer una consulta ?-
-Oi tant que si : el puc acusar d´associació il.lícita, provocació i incitació a la sedició  a més d´ ús indegut de fons públics i privats. I a més a més...Paco, pásame la copia de la última denuncia-
-Escolti, jo el que volia dir...-
-¿Si?-
-Doncs voldria preguntar-li...-
-¿Preguntar-me? ¿Ja sap que això és com fer una consulta ? ¿M´està provocant Sr. Negre ?-
-No em dic pas Negre, jo-
-¿Ah no ? Així que a sobre, m´està mentint !-
-¿Perdoni, com diu?
-No fugi d´estudi, no, que me´ls conec la gent que vol fer consultes...-
-Doncs vaja li ho diré d´una altre manera : voldria demanar-li la seva opinió-
-¿La meva opinió?¿Sobre què?-
-Sobre un petit pressupost per arreglar el sostre de la botiga. Fa una setmana que l´estic esperant i encara...-
-¿El sostre de la botiga, diu? -
-Si-
-¿D´on ha dit que trucava vostè ? M´ha semblat entendre que del be negre.-
-Si, de la carnisseria “El be negre”-.
-Ah ! ¿I a on trucava vostè, si es pot saber ?
-Doncs a Reformas Vacas, clar.-
-Ahhh, ara ho entenc.S´ha equivocat de número senyor Negre.Disculpi les molèsties. Aquí ha trucat a un número de Barcelona, però vaja, ara que hi estem posats... en temes de construcció el podria ajudar, és un negoci que domino... i que diu que necessitava saber Sr. negre ? Pensi que en els meus bons temps vaig picar molt totxo, jo ! Ai, quins temps aquells...-
-Perdoni, però és que jo, amb el Vacas hi tinc més confiança, sap, i bé, hi havia un tema de l´IVA de la factura que li volia cons...preguntar però vaja que no el voldria molestar més, senyor...veig que m´he equivocat de número.-
-L´IVA diu...pensi que jo...bé ja sap...sempre ho podríem arreglar si...-
-¿Com diu , perdoni?-
-¿Bé, Sr. Negre, que més li puc dir ? Per avion, en B, d´aquella manera...he,he,he-
-(...!!!! )-
-I bé, li podria venir a mirar aquest sostre, si cal, tinc un amic que li arreglaria bé de preu. I si vol fer alguna coseta més...lampisteria, jardineria, en fi, en Paco és un manetes. I ara és un bon moment per fer reformes, no ho oblidi. I pels permisos d´obra, no pateixis. ¿Què em dius, Negre ? Va vinga, passo aquesta tarda i anem a discutir-ho al bar...-
-(...!!!)-
-Ei, què, t´ho estàs rumiant ? Pensa que les bones oportunitats s´han d´agafar quan passen, avui estàs de sort, xato, mira, m´has caigut bé. I m´oblido del tema de la consulta, és més, no he sentit res. ¿Què, negociem ? Ei, Negre, escolta, escolta ?-
-¿Sap què li dic ? I UN BE NEGRE ! -

( fi de la trucada )



4 comentaris:

PS ha dit...


Si és teu, chapeau! i si no, també.Molt ben trobada la paròdia.

Abans de posar-me a batallar amb les factures i a treure fum pel telèfon ha sigut com la galeteta que acompanya el café matiner.

El meu be negre té les potes rosses, deu ser perquè està escaldufat de tant marejar-lo ;-)

Estranger ha dit...


Si, m´hi trobo sovint, que em volen fer consultes. I jo, encantat de la vida. N´hi ha que no li agrada de fer-ne, i així l´ hi va.

En fi...una bona galeteta amb el cafè matiner és el millor que hi ha.

Macondo ha dit...

Jo el cafè me'l faig amb un croissanet, i darrerament no paren de trucar-me per fer-me enquestes. Bona voluntat ja en tinc ja, però noi, després de cinquanta preguntes...cansa. Bé, que sí, que una enquesta més no fa mal a ningú...però... ya vale de tanto pitorreo!

On dius que es pot comprar aquesta revista?

Estranger ha dit...


No és una revista, i bé, no es pot comprar, si no vas a alguna llibreria de vell. "El be negre" era un setmanari que es publicava a principis de segle passat. A casa en tinc tres o quatre exemplars que conservo del meu avi. Era com un Polònia de l´època, no deixava "títere sin cabeza". he aprofitat per fer-li un petit homenatge.

A mi no em truquen gaire per fer enquestes, la veritat. La darrera va ser una del PSC i em van inflar de preguntes.

Jo el cafè, sol, normalment. Això si, després d´haver menjat alguna cosa abans.