" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


24/5/15

599


Hi ha cançons que podrien servir de novel.les. Lletres de vides explicades per una veu vella i literalment cascada, una veu fora de temps. Ahir la vaig tornar a escoltar, un cop acabada la feina d' endreçar la meva modesta col.lecció de música acumulada al llarg de trenta anys, si fa o no fa.De tant en tant - molt de tant en tant, de fet-, ho faig. Retiro totes les capsetes de compactes i les recol.loco, perquè d´aquesta manera sembla com si tingués uns cinc o sis-cents discs nous. D´aquesta manera també, veig les caràtules i em venen ganes de sentir altre cop cançons desescoltades al seu temps, redescobertes de nou o simplement rareses que tenen la virtut de no cansar-me mai.

I aquesta és una d´aquestes. Llegeixo el llibret : es tracta d´una cançó descartada del “Time out of mind”, aquell disc del 97 que em va fer redescobrir el geni de Minnesota després de redescobrir-lo abans unes quatre o cinc vegades més després de descobrir-lo amb vuit o nou anys. El temps s´estira massa, de vegades. La ressenya segueix: les primeres línies de la lletra són un elegant sumari del seu credo artístic . I diuen,

Alguns de nosaltres tanquem la llum i vivim dins la llum de la lluna;
alguns de nosaltres espantem nosaltres mateixos a la mort dins la fosca
per ser allí on els àngels volen .

La cançó és una adaptació d´una peça tradicional americana, que Dylan, com moltes d´altres, fa seva, canviant-ne la narrativa.

Escoltar-lo em fa sentir ben acompanyat. Potser per això cal reordenar coses , per retrobar-les després. Fora de temps, per allí on volen els angelets. Potser per això tinc encara un blog.


Aquest és el post número cinc-cents noranta-nou.


6 comentaris:

PS ha dit...


Per molts anys!

Anònim ha dit...

Serà alguna cosa especial el post 600?

Estranger ha dit...


Així ho espero. Gràcies.

Estranger ha dit...


Doncs no. El 599 ja ho és prou.

Salut, Pons.

novesflors ha dit...

Per molts anys que reordenes, retrobes i escrigues.
Ara escoltaré la cançó.

Estranger ha dit...

Gràcies Novesflors !!