" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


9/12/18

Analítica per a un poeta



El cor del banquer, en fallida ; el del ric, en números vermells. Tots dos amb el pes, el llast imaginari  dels quirats d’or. D’altres,  potser de més pobres, suren com plomes dins el pit, semblant al dels enamorats, enlairant-se i caient alhora com lloses de plom. N’hi ha d’aliatge d’acer, indestructibles com el dels idealistes d’ara, funcionant amb la precisió de rellotges suïssos, com el dels atletes o el dels funcionaris, que ho fan sempre, impertorbables, de vuit a tres. I els que viuen dins el got d’aigua ?  Aquests són diferents dels que ho fan a mar obert o en l’aire de muntanya. Els de plata, petits com collarets, sorgeixen d’entre les cendres d’un conte per nens dels d’abans. De metalls musicals també n’hi ha, com la secció de vent al complet d’en Van Morrison ; i de llautó i de palla, que pesen tant com els d’or, potser perquè són més grans i fàcils de fer. Plens de fel, per desgràcia d’uns i d’altres, l’encens dels quals redimeix esperits, els quals habiten, segons diuen, aquella gran poma vermella que tant ens va fer estimar Nova York.

El meu, per acabar, només em fa mal de tant en tant, doctor. Res greu, suposo.


6 comentaris:

A ha dit...

També hi ha el corazón de melón, que encara que sigui una rima fàcil és una imatge ben dolça.
Vivim de metàfores... :-)

Carlota Gurt Daví ha dit...

Molt bonic i el final em fa somriure. Kokoro!

Estranger ha dit...


Sort en tenim de les metàfores. Els melons diuen que s'han de saber triar.

Gràcies,

Estranger ha dit...


Kokoro...no sabia el que volia dir i ara ja ho sé, apart de ser nom de restaurant japonès.

O sigui que me¡n vaig a dormir, amb un somriure.

Gràcies !

novesflors ha dit...

Oh, i el meu, també el meu em fa mal de tant en tant.

Estranger ha dit...


Em penso que és inevitable, Novesflors. I potser necessari, també.