" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


1/8/13

Breus estades al paradís ( perdut ) (IV)

Un escarabat topa amb el blau de la tenda, rebota i cau al terra.Es queda estès allí, es refà i es recol.loca les ales entortolligades sortides de la seva closca dura i negre. Després alça el vol, com si res. Sembla un d´aquests “transformers” que tant agraden als meus nebots.

(***)

El silenci enlluernador de les nou del matí. El padró i el circ de la natura, al volt de tot el que m´envolta. Ametlles torrades i un glop d´aigua. Tot fa olor de darrer regal. M´aixeco i continuo caminant, cansant-me com a mi m´agrada.

(***)

Una cornisa de neu, enlairant un metre el cim. A sota, un degoteig. Vola una papallona i passa un ala delta. Aixeco un braç.

(***)

La marmota xiula, i fins que no te n´adones, creus que és un ocell.

(***)

Reguerons sobre la neu, a l´altre costat de la vall. Gent que puja. Aquí, estic ben sol.

(***)

Flors i més flors, petites, silvestres i salvatges. És el camí de retorn, entre avets i aiguamolls,passant camins tapissats de colors verges.

(***)

Neu al camí. M´he deixat els pals al cotxe.

(***)

Un arbre, un camp. L´ombra de l´arbre. Els grills s´han desvetllat arran dels pobles.

(***)

Miratge d´un campanar, d´un pont de pedra, d´uns sostres. La llum de la tarda tot ho canvia.

(***)

Pic de Paderna. L´he vist molts cops, pintat en un quadre. Hi he passat pel costat, i un rètol amb el seu nom, m´ha fet parar a contemplar-lo. Tant gran que és, i no l´he reconegut ! Els ideals tenen alguna cosa de semblant.

(***)

L´hivern és pels valents.

(***)

Anglesos, alemanys, catalans...algun accent parlant per telèfon...és mallorquí ? Sona una jota. El poble és assegut, escoltant-la. S´acaba i persones ja grans, de dits gruixuts i caminar lent van desfilant cap als vells portals de les seves cases. Festa Major. En una d´abandonada,de tornada, en surt un aire de pessebre que rondava abans per aquests carrers. El recordo, com la vella piscina del vell hotel que ja no hi és. Sota els avets que encara l´envolten, la iaia feia ganxet asseguda a la seva cadira plegable, mentre l´aigua més freda del món ens feia homes.

(***)

El formigueig dels peus en remull, el riu que baixa entre roques conegudíssimes. El sol m´asseca els peus sobre una d´elles.Els mitjons tornen a lloc, com el calçat. Després, les passes més dolces del dia.

(***)

Obro la cremallera. Una filera d´anglesos observa la meva cara de son. He dormit bé.
La merla, negre com sempre, saltironeja davant meu.

(***)

Una estrella, dues...centenars. Una de fugaç, a la part baixa de llevant. Una de sola, cercant el seu espai.


3 comentaris:

neus ha dit...

oh... m'acabo d'enamorar... quina preciositat de tot!
Tant, tant, que hi ha un parell de llàgrimes que rossolen galtes avall...

Què donaria jo per poder fer el mateix...
Un post ... perfecte, sí.

Gràcies :*)

Per molts anys J!

Estranger ha dit...

Vaig tenir sort aquell cap de setmana. Ara miro d´allargar-lo una mica més...

Gràcies i res,no és pas complicat de fer - i barat a més, de moment no fan pagar encara-

Aqui segueixo ;)

neus ha dit...

Sempre és bo saber-ho allargar :)

Ho sé, però no estic en condicions físiques... cada vegada que ho provo em desespero més, però paciència no t'acabis i anar tirant.

Així m'agrada :*)