" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


31/1/20

Automàtica.17



(...)

Finals de gener i  els matins ja son taronges com la cançó trobada al moment prou precís per adonar-se de la bellesa del cel puntejant aurores, les dels dits de rosa encara visibles segons siguin els minuts, antics o nous, segons giri el cap o no ho faci i mantingui la vista recte damunt les teulades o els arbres, sempre ombrívols retallant-se amb la bellesa opaca d’un vers : Jo soc bella , oh mortals ! ,com somni en pedra dura. És així la bellesa, B. ? ¿Què és un somni de pedra dura ? ¿ Un somni fred ? ¿ Un somni impermeable ? ¿ Un somni inabastable ? ¿ Impenetrable  com un vers ? Aquests cels matiners no tenen aquesta bellesa, doncs son cels retrobats per la rutina, fent-se grans com ho fan les persones a dia que passa, fins ser res, perquè deixen de ser-ho per esdevenir  habitants enllà,enllà,enllà, enllà...quina bonica paraula... dels ulls - i torno a tu, B. -, els meus ulls, de clarors perdurables i aquests sí que ho son, els meus matins, com els meus ulls i el meu ésser, no sé si viu o mort però perdurables – aquells ulls d’aurora rosada – pel caprici de l’univers retornant d’un somni, potser dur, potser de pedra, però bell com la nit, aquella nit on ningú, com deia Kostakis, no sabia què era res i  que alguns han anomenat la nit, adjectivament oblidada, dels

temps

(...)