·
La
balança resta en equilibri : per cada notícia bona n’hi ha quatre o cinc de
dolentes. I és que a força d’escoltar-les o llegir-les cada cop sembla que pesi
més la una i menys les altres. És el problema de tenir el mon a l’abast de la
mà.
·
Txèkhov
: “ l’art d’escriure consisteix a dir molt amb poques paraules “. Avui en dia
hi ha molts que la practiquen, aquesta sentència escrita en temps de Tolstoi. Amb poc d'èxit, per cert.
·
Hi
ha qui et mira pensant-se el que no ets.
·
L’òliba
em mira, amb uns ulls quasi tant grossos com els meus plens de sorpresa :
tracta de saber qui soc jo. A mi em passa el mateix.
·
M’he
adonat d’un quadre, lleugerament torçat a la paret. Amb gest senzill, el redreço.
Si el clau està ben posat, resulta molt fàcil fer-ho. Equilibri.
·
Escriure
com qui fondeja un riu amb un sedàs, cercant palletes d’or. Em penso que tots
els rius tenen el seu boig cercant-les. Fins i tot el Llobregat.
·
Cioran.
Escriptor romanès, establert a França. Es veu que li agradava fer bricolatge,
la jardineria i caminar molt. Com a mi. Cercaré de llegir-li alguna cosa.
·
No
es pot dir a cada moment “ ara ja està” ( fet ). És un signe evident de
maduresa ( o decadència ).
·
Del
col·legi salta una pilota pel damunt la tanca del pati. Res fora de lloc sinó
fos perquè quan m’hi fixo, rodolant per la vorera, hi veig tot el mon dibuixat
a sobre, imitant la famosa bola que abans hi havia a moltes escoles. L’aturo
amb el peu i l’elevo a les mans, amb bon toc. Me la miro i penso si la pilota
imita el mon o bé el mon a la pilota. També, si, per alguna raó, s’ha aturat
tot. Els xiscles habituals de l’hora del pati m’ho desmenteixen ; així que, delicadament,
la llenço altre cop per sobre la tanca. La Mafalda no ho haguera fet millor.
·
“
Tinc molta educació perquè en gasto poca “. Frase que podria ser d’en Capri. Pel qui
me la diu, ja podria ben ser.
·
La
senyora diu que s’ha deixat el billetero a casa. Hi ha paraules
que moriran amb senyores com aquesta, i jo les trobaré a faltar, quan no hi
siguin. A ambdues.
·
Cioran.
Posposo la seva lectura. Amb Schopenhauer, de moment, ja vaig fent.
·
Quan
un crític de llibres fa de psicòleg, canvio de crític. Darrerament soc molt
crític amb els crítics de llibres. Suposo que perquè trobo a faltar força les
crítiques del Robert Saladrigas ( e.p.d.) a L.V.
·
A
la cadira de rodes que aguanta el meu pes mentre escric, li ha saltat la
darrera roda. Ara estic més estable.
·
Ell
sap que va tard abans de ser tard. Per això sempre és molt puntual.
·
Els
braços de la fornera son molt prims, escanyolits, d’aquella mena de braços que
et fan pensar en un camp de concentració. No m´hi havia fixat, en els seus
braços i ja sé perquè : avui és el primer dia que va amb màniga curta.
·
La
gent, aquest genèric que ningú entén.
·
Amb
tot això de les fases penso en aquella pel·lícula de l’Spielberg , “ Encontres
a la tercera fase “. M’haig de llegir que podré fer i no podré fer, en aquesta
fase. Ara mateix però, segueixo en llibertat condicional. Dita altrament, vigilada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada