" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


1/7/12

intercalada


Que posa passió, força, entusiasme en allò que fa o diu.

Vehement

Desig vehement

Anhel

( Anhel, una paraula curiosa, no sembla catalana, fa dubtar, potser és la h intercalada, com ara la paraula vehement, menys estranya; menys, si cal, que passió , força o desig )

“El poema guanya si endevinem que és la manifestació d´un anhel, no la història d´un fet ”

" L´univers d´aigua torçant el seu cos escamat d´estrelles "

" L´hydre-univers tordant son corps écaillé d´astres "

Victor Hugo

"Hugo nos había unido"

J.L.Borges, “ El otro”

El Libro de arena.

(1975)

Després de seguir varis rastres, podria imaginar l´ona torçant el seu cos en la nit, l´anhel d´aquest cos escamat d´estrelles enfonsant-se en la sorra, filtrant la manifestació del desig vehement d´un vers que guanya precisament per això, com diu Borges al seu llibre de la sorra, escolant-se humida com l´aigua és xopa entre els dits, com els castells de sorra sense història ; com l´anhel, s´intercala l´h enmig de la tarda plujosa d´estiu i basteix sorra, ona i desig, vehement, que s´esvaeix com la llum de la matinada vora les crestes dels cims més llunyans. Hugo acaba capitalitzant les meves paraules, i s´adorm a la sorra de Borges. La realitat del so dels pnemàtics sobre els carrers mullats n´és el darrer testimoni, després de la tempesta.




4 comentaris:

Macondo ha dit...

La h aspirada em dóna un respir enmig del caos: focs, futbol i polítics i banquers corruptes. Quina sort que plou!

Tranquil.litat de tarda de diumenge...

Estranger ha dit...

Per això aquest és un espai virtual, o així li´n diuen. No hi trobaràs mai res d´aquestes coses per aqui.

Una bona tarda, pluja inclosa. Feia falta.

neus ha dit...

L'altre dia em van dir que Pompeu Fabra volia eliminar l'hac del català, però que no hi va ser a temps. Vaig pensar que va ser una sort, que m'agrada i molt l'hac intercalada. I ara em trobo amb aquest teu post... :))

Diu que demà ha de ploure, no sé pas ben bé on, espero que siguem afortunats i la poguem veure i olorar per tot arreu.

Una abraçada!

Estranger ha dit...

El nostre idioma és molt plural, i tenim de tot ( menys la Ñ, però vaja, aqui el Pompeu va estar bé ). L´hac intercalada és bonica, li dóna un aire nòrdic, a segons quines paraules.

Aqui ja ha plogut una mica, i està nuvol i amb bona temperatura, ara, la del Diumenge va ser bona.

Una altre abraçada, em sento un privilegiat de poder comptar amb les teves paraules.

Johan