" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


8/7/14

Esboços de Provence ( I )



Aficionats a la pintura despleguen els seus estris sota uns cirerers. Americans, buscant Van Gogh per uns díes. Enfront seu, un gran camp conreat de lavanda. El paisatge s´exten més enllà marcadament acolorit per les espigues d´entonats blaus, quasi bé diria que liles, tan característic d´aquesta regió de la Provença. Davalla, des d´aquest punt un pèl més elevat, cap al perfum del més de Juliol del camí fet, voltant mil-i-un contrastos en aquest dia de nuvolades i llum intermitent.

Aficionat com ells trec jo també els meus estris, amagats en algun punt del record. La fortuna d´aquest petit viatge em permet retrobar la ploma i el quadern, i mirar d´escriure quatre ratlles de vida viscuda enmig d´una altre que em sembla ara llunyana, sinó fos pel record, sempre amatent, d´una ginesta florida, d´un bon vi, d´una rialla propera. Aficionat com ells, miro de pintar un record, fugitiu, per  quan faci falta.


Sault, a sis de Juliol


4 comentaris:

PS ha dit...


Deu semblar un tòpic, en aquest cas, que digui que la primera foto és de "quadro". És molt maca i fa molt bona olor.

De casa hi ha algú que marxa aquesta nit cap allà, buscant camps blaus, gorgues i terres ferruginoses.Quina casualitat.

Fedora ha dit...

Oh, quina enveja sana em fas ara...m'encantaria ser-hi!
Gaudeix tot el que puguis i t'ho agrairem si ho comparteixes.
Bones vacances!

Estranger ha dit...


Feia molt bona olor, t´ho puc ben assegurar. Encara la tinc al nas.

Espero que qui hi vagi en pogui gaudir tant com ho vaig fer jo.

Estranger ha dit...


Bé, jo ja he tornat. Van ser només tres díes, aprofitant Dilluns, que tenia festa. L´economia, de moment, no dona per més. Però van estar molt ben aprofitats. Si hi vas algun dia, faràs moltes fotos, de ben segur.

Gràcies, Feodora.