" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


1/11/17

Ser dur no és suficient


En Rocky deu tenir més de setanta anys, però no gaires més. Si m´hi he fixat és perquè és un d´aquests personatges que apareixen durant un temps dins les rutines diàries fins que un dia, de cop i volta, desapareixen. Llavors els trobes a faltar.

Ell puja corrent i es creua en el meu camí a l´alçada del pont del barri de M., ben d´hora al matí. En aquest punt, la seva samarreta ja és ben suada en bona part de la seva geografia i, ara que ho penso, diria que sempre és la mateixa, així com el pantaló de xandall i la gorra de ciclista tirada cap amunt damunt el seu cap de cabells curts i blancs.Més que corre, arrossega els peus en un trot proper al tentineig, tot i que aguanta bé la constant pujada de l´avinguda. El seu cos sembla tirar endavant a partir d´un punt neuràlgic , les seves mans, movent-se a joc amb la cadència de les cames, com si iniciés alguna mena de ball on els punys cansats mantinguts a l´alçada del pit fossin una mena de brúixola on fixar la mirada, mig apagada i cansada, cap a un final que no acaba d´arribar mai.

D´allí on ha vingut el Rocky jo no ho sé, però tota la seva singularitat harmonitza amb la idea de la dignitat del vell púgil, tot fent-me recordar   aquella frase demolidora que hi ha al vell gimnàs escrita damunt la paret, a la pel·lícula Million dollar baby  : “ tough ain´t enough “, que al seu dia em va fer agafar el diccionari per saber què volia dir. El vell Rocky – aquest nom li he posat jo , en honor a la primera -, de segur que en sap millor que no pas jo el seu significat, tot i que possiblement no parli l´anglès.