" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


10/2/13

Cover


A vegades es topa un amb un rostre, un posat, un abric aixecat de solapes llargues, unes mans de dits llarguíssims i primíssims - tant, que les ungles apareixen al final diminutes, lacades d´un vermell brillant per així poder-les apreciar  -, uns ulls enmirallant-se en altres èpoques. Una musa pendent de descobrir, una pell fina i blanca, una protagonista d´un temps perdut ja fa temps, actualitzant un concepte a base de descarada joventut. Una actualització d´una idea de dona que a un li provoca sorpresa quan pensa que deu tenir mòbil de darrera generació, un perfil al facebook o simplement, que enmig dels seus llargs dits no hi hagi una cigarreta fent pujar volutes de fum en blanc i negre al sostre d´alguna vella mansió a Beverly Hills.

Els cabells recollits pulcrament sobre una nuca de porcellana; la veu, tímida i distant; la signatura il.legible, sense nom, delaten una fragilitat, com els dits anorèxics sorgint sota la màniga de l´abric. Recordo que ja l´ havia vist abans – o potser no, o potser...- però durant el breu encontre ella em mira com mirant de reconèixer el rostre rera la veu que li parlava per telèfon. Rera les veus, els rostres s´inventen, com els llocs on has d´anar abans d´anar-hi. D´una veu dolça de noia en surt una dona a l´obrir la porta. Li calculo l´edat i em sento una mica gran. Ella potser també ho fa, perquè en els seus ulls inmensos – bells, sens dubte – hi ha un dubte, fràgil com ella, de cristall fi, a punt de trencar-se amb una sola mirada. Ella no s´equivoca, malgrat pogui semblar més jove. Les dones maques,llestes, si no volen no s´equivoquen. Jo tampoc, sense l´antiga necessitat d´haver-ho de fer. Amb un breu somriure cordial ja em conformo. Ens despedim i ella es gira d´esquenes. Jo també, a temps de no veure-la desaparèixer.


4 comentaris:

novesflors ha dit...

Rera les veus els rostres s'inventen. I rera les paraules. Per això m'agrada llegir una novel·la abans d'anar a veure-la al cinema, si l'han convertida en pel·lícula, perquè la pel·lícula té moltes virtuts, però aquesta, no. Els rostres, els gestos, te'ls serveixen en safata, no els pots inventar tu mateix.

Macondo ha dit...

M'agrada l'etiqueta "galeria humana", no hi puc fer més!
Saps? Avui estic minsament melancòlica, com la cançó, vist el panorama mediàtic, polític, econòmic...s'agraeix la companyia de les lletres del bloc.

Estranger ha dit...

Imaginar-se els rostres i les situacions al llegir és un gest automàtic, de seguida les imatges salten al cap. Potser per això molts cops, guió i direcció solen coincidir en una mateixa persona, o sovint, si són dues persones, solen coincidir en més d´una pel.lícula. Jo intento separar ambdues coses, quan em passa.

Estranger ha dit...

A mi també m´agrada, tot i que no la frequento molt. I res, jo ja no miro gaire el panorama si no és que valgui la pena...

Llegueixo algun comentari de vegades i faig companyia a les lletres.

Minsament melancòlica...sona agradable.