" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


5/7/13

Breus estades al paradís ( perdut ) ( I )

Enmig dels revols del congost de Ventamillo – una carretera inalterable als anys, de continues giragonses tallades en la roca, una mena de porta a un paradís perdut, potser, qui sap, al de la infància; potser, qui sap, al retrobat al llarg dels mateixos anys inalterables al creuar-la –, un cabirol, jove, de banyes encara curtes, amb les peülles sobre l´asfalt com sabates de taló aturant-se en una llarga pasarel.la. Elegant, amb el port de l´hereu d´una nissaga ferèstega, resta dempeus mentre redueixo la marxa tot encenent els quatre intermitents. M´aturo a uns pocs metres d´ell, els suficients per veure-li els ulls interrogants espurnejant dubtes. Durant uns instants ens mirem, el riu sempre tronant a sota nostre. Qui o què sóc jo ? I ell ? O ella, que penso ullant la seva bella estampa, la seva mirada, el seu posat afincats en una femeneitat que no puc evitar relacionar a les d´ antigues deeses.

L´estrany que sóc jo per a ella es transforma en un breu gir del seu hàbil i àgil joc de cuixes, que la fan enlairar-se a les roques costeneres. Gràcilment se´m queda mirant un instant més, i no deixo que se m´escapi. Tanco els intermitents i engego. Marxo jo primer, agraint-li la benvinguda mentre s´allunya el seu perfil pel retrovisor. Al cap d´una estona, la vall apareix després d´uns quants anys de no fer-ho. Si hi han segones cases, aquesta és la meva.



6 comentaris:

novesflors ha dit...

Sembla que has tingut una bona rebuda, a aquesta segona casa.

PS ha dit...

Conec aquest instant únic de creuament de mirades, l´he viscut, però aquí baix. Fa anys que el tinc pendent d'escriure.

Et pots sentir ben afortunat d´haver-lo viscut.

Estranger ha dit...

Si, mai m´hi havia trobat. Ara sé que volen dir els senyals amb el cèrvol saltant.

Estranger ha dit...

És una bonica trobada, almenys per a mi. No sé que deuria pensar el cabirol però...

neus ha dit...

Et diré el que ja saps, ets afortunat. Per tenir aquesta segona casa, pel diàleg mut amb el cabirol, per saber-ho absorbir com ho fas, per saber-ho explicar...

Estranger ha dit...

Jo m´hi vaig sentir d´afortunat, suposo que són d´aquestes coses afortunades que et passen un cop a la vida. O dos, ves a saber...