Diagonals
i simetries. Llums i ombres. Perspectives. Natures mortes i retrats
molt vius. Misticisme i profunditat. Mans de filadora i un rostre
sortint del quadre, de mirada i somriure arrogant. El violinista
trompa, el barret d´arlequí i Rembrandt, d´ aire cansat.
Contextualització i un incipient mal d´esquena. Fra Angelico, diví.
Un bosc profund i Venècia, amb una història per ser explicada.
Misteris del fugit ,aquí i ara, ben viu.
¿
Com atrapar tantes coses a la vegada ? És com una borratxera de bon
vi. Així que em prenc els meus respirs, m´assec i glopejo. Miro la
gent. Cap a l´hora de dinar van fent via. Així que m´espero, tot i
haver-lo vist ja una llarga estona. Si he vingut ha estat motivat per
veure´n un de ben d´aprop, un d´autèntic. Hi torno i em quedo a soles
uns minuts amb ella. No cal llegir la fitxa, aquí només hi ha la
solitud d´algú que la va saber interpretar, penso jo, com ningú.
Hooper es va passar la vida pintant quadres així. Dona en
habitació d´hotel. Amb una carta a les mans, afegiria.
M´agrada pensar que és una carta, malgrat estar en blanc. Una carta esquinçada al vent, que diria el poeta.
Diu l´escriptor Baricco que totes les històries tenen música pròpia. I parlant
d´un llibre seu, Seda, diu que aquella història tenia una
música blanca. Afegeix que aquest tipus de música, quan s´executa
bé és com escoltar el silenci i als que la ballen molt bé, un els
mira i semblen immòbils. Em sembla una perfecta definició d´aquest
quadre. Dins seu hi ha una història pendent de ser explicada i
potser per això no deixes de mirar-lo, per si et dóna alguna pista
de la teva pròpia, tan blanca com la seva mentre ets davant seu.
2 comentaris:
Segur que és una carta, carregada d'alguna resposta i d'una mar de preguntes. Preciós escrit, el teu d'avui.
Si, moltes preguntes, de ben segur.
Gràcies,
Publica un comentari a l'entrada