" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


25/4/20

Diari d'un nàufrag ( XIII )



( dietari d’un llibre en blanc )

Pujar no ha estat fàcil. De fet mai ho és però jo sempre he sigut més de pujar que de baixar, m’agrada pujar, m’agrada veure una fita sempre més amunt del meu cap, superior a mi, un lloc on poder arribar per llavors, mirar que hi ha més enllà. Qui diu pujar diu anar per llocs desconeguts ; no tenen que ser llocs especialment llunyans, ni simplement llocs on mai he estat. Els llocs canvien, com canvio jo, com quan es llegeix un llibre als vint anys i no t’agrada o no l’entens per després, a la quarantena trobar-lo meravellós ; o a l’inrevés. Recordo haver retornat, ja de gran, a un poble de muntanya on estiuejava. Em van sorprendre les olors, entrant per la finestra del cotxe : eren , més que olors, fragàncies retrobades, exactament iguals a les respirades d’infant . Vaig pensar per un instant si res havia canviat, conduint per aquella carretera estreta plena de giragonses, travessant gorges on el riu, barreja de verd i blanc, lliscava amb l’ímpetu del nou, del diferent, de l’alegre i feliç futur dels dies proveïts de tot allò desconegut que tornaria a veure, molts anys després. Vaig arribar al poble, vaig cercar l’hotel on ens estatjàvem. Ja no hi era. Malgrat això, els carrers eren els mateixos, amb els seus empedrats i les seves cases velles i altes, estretes, per on corria, fresc, l’aire; amb la seva església, el seu cementiri vorejant-la ple de creus forjades, petites i negres. Hi havia una xocolateria també, de nom Flor de Neu. Vaig entrar-hi i vaig demanar un suís. De petit no m’agradava, la nata amb xocolata, mai m’havia menjat un suís, en aquell petit establiment amb l’interior tot de fusta. Doncs bé, aquell petit fet va ser un tancament de cercle, abans de marxar d’aquell poble. El vaig ben gaudir, aquell suís. Abans, però, havia de pujar. Com he fet avui, sortint d’aquest mon estrany d’aquí sota des d’on escric... vaja, se m'ha acabat la tinta...