" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


3/6/21

Bokanovskificar

 Vaccinació. Avui m'han vaccinat. Vaja, que m'han posat la famosa vacuna. Ho han fet de seguida d'arribar, de manera asèpticament eficaç : he ensenyat la cita, he passat el codi de barres de la meva tarja sanitària al lector, m'han fet passar al barracó nº 1 - n'hi ha tres - i un cop dins, una noia m'ha fet dir els meus dos cognoms i acte seguit, m'ha comunicat la marca de la vacuna que em posarien. M'ha donat uns consells i una altra noia m'ha punxat al muscle del braç esquerra.

Després he estat assegut en una cadira a l'aire lliure, sota un arbre, quinze minuts, esperant possibles efectes adversos. Tres-quarts d'una i un bon aire bressolant els pensaments. Molta tranquil·litat - com de tanatori - i gent asseguda com jo, de la meva edat, homes i dones més o menys  estandarditzats mirant el mòbil, al cel, al braç punxat ... estrany tot plegat. Ha sigut llavors que he pensat en "Un mon feliç" de Huxley . Al vespre he rellegit el primer capítol i hi veig un tros subratllat :

(...) Sabem el que fem. per primera vegada en la història. - cita la divisa planetària - : "Comunitat, identitat, estabilitat." .Grans paraules. Si podíem bokanovskificar indefinidament, el problema quedaria resolt. (...).

El llibre me'l vaig llegir al 2011.