El
Bill Evans toca un adeu. Els ulls, en aquesta hora de lluna emergent, badallen
i miren de fixar l’atenció en algun pensament interior prou engrescador per
pal·liar la manca de cafè a les venes, abans d’adormir-se. Pensen, els ulls, en
el què han vist i el que han imaginat, adonant-se de que sempre l’imaginat
guanya la partida al real. La música hi ajuda, i de primeres apareix el Bill
concentrat en les seves mans de dits llargs i ossuts damunt les tecles, mentre
escolta la bateria seguint el ritme a la seva manera, en com el seu cos
esprimatxat, els seus cabells clenxinats, les ulleres de pasta negre, el fum de
tabac envoltant la petita sala on les veus son murmuris tallats per alguna
rialla greu ; en com un local amb quatre o cinc taules diminutes mig buides –
és un dimarts qualsevol -, on en com en una d’elles una dona se’l mira i sembla
mirar-me a mi també, ara que la imaginació va més enllà. Llavors és quan
apareix el cos mig nu, tapat per un llençol de color crema, dins la penombra d’una
habitació il·luminada intermitentment per les llums vermelles d’un rètol,
penjat en vertical, a la façana de l’edifici on hi diu H O T E L ; el llampegueig suau entra per una finestra del tipus de
guillotina sense cortina, aterrant en un tros de corba d’un maluc femení,
ombrejant l’esquena i molt tènuement, perfilant una cabellera clara que descansa damunt un coixí prou afortunat per rebre l’alè d’uns llavis inexistents, en com
es desvetlla quan la música cessa i l’agulla repica en l’infinit rodar del
tocadiscs. S’aixeca i, descalça, s’apropa al bufet per despertar aquella del seu
somni. Al pretès silenci resultant se li afegeix l’espetec sec de les llums de
fora encenent-se i apagant-se. Llavors ella es recolza a la finestra i encén un
cigarret, mentre l'obre una mica. Es podria dir Gilette, la dona, si
fos a París ; o Greta, si fos a Berlin; qui sap quin nom seria, si fos a Nova
York, perquè probablement el teclejarien
les notes d’un piano com el del Bill tocant “ I believe in you “ . Ara,
el trànsit esmorteït de les primeres hores del matí li recordarien què hi fa
ella, en un hotel d’una ciutat desconeguda, desvetllada per una música fini
quitada , en com la realitat es desconnecta de vegades com ho fan les llums de
l ’H O T E L , en com la llum i la foscor es fan companyia, en com algú pot
estar fent badar els ulls com ho fa ella, la dona sense nom, en com s’asseu i
nota la fredor del cuir de la cadira sota les cuixes i es mira la màquina d’escriure
i somriu tot apagant la cigarreta en un cendrer de cristall blanc mig ple de somnis nocturns. En
com escriu sobre els ulls, en aquesta hora de lluna emergent ...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada