" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


20/2/10

Amb comoditat


Mires com tothom és dalt de l´escenari . Mires, com si fossis l´única persona asseguda al darrer seient del galliner. Mires, des d´un segon plà, i t´adones on ets, allí on volies ser. Et sents còmode.

La comoditat de veure´s sorprès per dues tòrtores resseguint en vol rasant els marges d´un camp airejat per solcs profunds de terra roja i humida. Seguir-los en el seu voleiar fins copsar, en un punt de la seva escapada, tres ombres plomades i negres, com tres gàrgoles esperant el judici final dalt d´una catedral ruïnosa i buida, d´un bedollar allargassat i famèlic. Ensopegar amb una muntanya enfront mentre avances, guanyant perspectives movedisses d´absents fonadures ; potser l´horitzó de més enrera, l´antiga fi del món on morien els vaixells més agosarats, lloc ignot pendent de descobrir. Revisitar des d´una finestra la blanca rosada de l´ametller ; i la d´un altre, una mica més enllà, quan la finestra esdevé un quadre entre dues parets al retorn de les pròpies passes. També ( i perquè no ?) un carrer solitari al matí, la remor bufada i fresca de raïms grocs caiguts d´ànima viva, fugissera i latent.

Còmodament radiant, un cel nèt i venturosament clar. Còmodament, sense tenir consciència de sol, tant sols la seva llum fulgint davant un vel transparent de vidre glaçat. Una pàtina de gel fi desfent-se en un racó d´ull, encaramellant-se a mitja galta.

El coixí és tou i càl.lid, a aquestes hores de la nit. Les paraules es fonen, manllevades d´enteniment. Moren sense remei, restant els seus òssos sota la llum d´un satèl.lit lactant d´aquell somriure acomodat al seu paper de no respondre preguntes sense resposta.

10 comentaris:

PS ha dit...

Elpaisatge que tu observes amb comoditat, jo el llegeixo com si m´oferissis un cal.lidoscopi de finestres diferents, un trenca-closques imaginari que una vegada recomposat, és un plaer llegir i rellegir.
Quan hi entres, costa endevinar realment qui és l´actor i qui l´espectador d´aquest paisatge.
Bon diumenge.

Estranger ha dit...

Recomposar un cal.lidoscopi imaginari. Una frase estimulant per una tarda plujosa de Diumenge.

Oli en un llum, A. Gràcies.

neus ha dit...

oh... ara m'agradaria passar-te tot el que he vist avui, com aquell qui envia un vídeo (de 8 hores!) per mail, i que després ho traduïssis a la teva manera, seria més que interessant veure com m'espliques l'Alta Garrotxa... tot i que hi ha fragments del teu escrit que hi casen perfectament.
(hem ensopegat bon dia)

m'agrada aquesta comoditat que descrius.

Estranger ha dit...

Ja m´ho he llegit tot i t´haig de dir que em fas molta enveja, sobretot pel bon temps que vas tenir ;)

neus ha dit...

Si tornes a passar hi he afegit fotos, per fer una miqueeeeta més d'enveja :P
Quan vam sortir de l'Alta Garrotxa, vam veure que a la cèntrica i baixa hi havia plogut, vam estar de sort, allà dalt va arribar-hi més tard.
Dedueixo que el mal temps no et va deixar arribar-te al fontinyol, ja em sap greu.

neus ha dit...

Et vinc a deixar un regalet que em sembla que t'agradarà... i, ara que hi penso, segurament ja tens...
http://wilcoworld.net/causes/

i encara en tinc un altre:
http://twitter.com/cibernautajoan/status/9534606003

Estranger ha dit...

Està molt bé. Hauré de fer una aportació a la causa, i amb més tranquilitat, veure el concert.

Bon regal. Gràcies.

Pilar ha dit...

Quan vaig llegir el text per primera vegada, em va inquietar una part del paisatge.
Avui m'ha tornat a passar el mateix.

Una pàtina de gel fi desfent-se en un racó d´ull, encaramellant-se a mitja galta.

I no sé per què.

Estranger ha dit...

Forma part del paisatge, a vegades, per un moment només...sense fer-se realitat ( com el mateix paisatge ).

Poètic ? Ho prefereixo a inquietant.

Bona tarda, Pilar.

Pilar ha dit...

De vegades hi ha línies a les poesies que m'inquieten...D'acord, és un paisatge molt poètic. No faré cas a la meva imaginació.

Bona tarda, Estranger.