" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


7/10/12

Presències





A la finestra, festeja la llum damunt el roure envernissat. Les converses es barregen amb el gust de la carn a la brasa acabada de fer, amb el vi negre, amb les cares conegudes de gestos, parlars i somriures tant i tant familiars. La masia imposa el seu ritme de sales grans i fresques, de persianes mig abaixades, de jardí abundant, d´olors de fems i aire quiet, tranquil, assolellat.

La tenuïtat és sinònim de presència. Com una espelma encesa rera un vidre glaçat, contraposant el dia a la nit, apareix el record i aquest, somriu sobre la fusta de roure. Aquest cop de llum tènue és el mateix que hi ha als ulls dels qui et parlen,com aquell punt blanc de brillantor que el pintor utilitza per donar vida a un quadre : algú que hi és però, per estrany que sembli, no hi és.

Les converses continuen, i les veus, com els ulls, es fonen de realitats viscudes.

4 comentaris:

novesflors ha dit...

Bonic escrit.

Estranger ha dit...

Gràcies.

neus ha dit...

M'has fet enyorar Can Jordà, la masia que té la família del meu cunyat al Maresme, allà on el temps canvia de ritme i tot és diferent i tot sembla possible. I m'has fet enyorar la iaia, que moltes vegades em sembla veure-la mirant-nos amb aquell seu mig somriure tan característic de quan estava orgullosa del que veia... sobretot quan hi som tots, sobretot ara que en serem més després d'haver-nos-en restat.
La fusta ben cuidada perdura tan com els records que no s'obliden.

Estranger ha dit...

No tinc res més a dir. Ho has entès molt bé.

Amén.