" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


18/10/12

Llevar-se ( Octubre )


Els matins d´Octubre, els de les set, es lleven amb estels brillants en un cel molt blau marí. Amb la son mal portada i l´aigua calenta, amb algun pensament de resta de somni i després del cafè amb llet, cremós, barrejat amb la magdalena coronada d´unes gotes de melmelada, aquests díes de gust de taronja amarga, després es lleven amb rosades i amb alguna rosa a tocar de nas a l´entrar al cotxe, una rosa que amb tres díes passa del capoll als pètals ben oberts – són roses solitàries i petites, que surten enmig de les que ja han fruitat no fa tan de temps com sembla per la revolada dels aires i la pluja, per l´atonia suspesa del si és o no és, pel sol, probablement, que encara les vol ajudar -. I per acabar de llevar-se, al baixar a la feina, en aquest díes l´horitzó es tenyeix d´un carbassa nètament pur, com el blau marí que gira ja al blau que li és propi. Potser és el millor moment del dia, quan no ho és encara. Potser també ho acabi d´adobar alguna cançó ben trenada, abans d´empalmar amb la principal on una corrua de fars encesos baixen a ciutat, per mirar de guanyar-se el dret de poder tornar a gaudir d´algun matí, sense demanar massa cosa més a canvi.


Good Year For The Roses by Elvis Costello & The Attractions on Grooveshark

6 comentaris:

PS ha dit...

Jo també he canviat horaris i em llevo més aviat i també tinc aquesta percepció matinal. M´agrada molt aquesta hora de colors canviants.Els roses i els blaus es fan la competència fins que guanya el blau o el gris, com avui.
El que em costa una mica més és el procés d´adaptació de l´horari d´estiu al d´hivern. Necessito vuit hores de son per sentir-me descansada totalment, i anant a dormir més enllà de les dotze es fa difícil, però ja vaig agafant el ritme...
Està bé la cançó per ananr-se adaptant també.

novesflors ha dit...

Un llenç de colors que dóna gust llegir-lo.
Pel que fa a la cançó, no sé com escoltar les cançons que fan servir Grooveshark. Hi ha algun requisit específic? M'ho podries aclarir? Gràcies.

Estranger ha dit...

Jo no sé si tinc la sort - o la desgràcia - de llevar-me sempre a les set, o una mica abans. Només a l´Agost em canvia el ritme, pero clar, quan ja m´he adaptat...santorne-m´hi. I que duri, perquè amb els temps que corren ja cal que duri. I res, busca una mica de temps per fer una becaineta al sol del migdia, que sempre va bé.

Ara, fins que canviïn l´hora serà així cada matí, és qüestió de disfrutar-ho. Que no sé perquè canviem l´hora, si no és la que ens toca...

Estranger ha dit...

Doncs per escoltar-les no tindries que tenir cap problema, es tracta d´un enllaç públic, com el que fa servir qualsevol plataforma per compartir arxius. El que si passa és que a vegades no funciona, no em facis dir perquè, potser algun tema de càrrega de la pàgina.

A lo millor necessites alguna actualització de dispositius de so, que no et passi que els tinguis en versions antigues i no et permeti de reproduir segons quins arxius. Aquest del groovershark ja té uns quants anys, però. El que si que sé és que no fa falta cap requisit especial.

En fi, em penso que no he estat de massa ajuda. Ara, si vols escoltar la cançó, t´enllaço amb el video :

http://www.youtube.com/watch?v=ySQlU3hussQ

I gràcies.

neus ha dit...

Ai els matis de tardor... els enyoro. Confesso que cada dia surto més tard del llit, bé ahir vaig començar a aixecar-me a una hora decent de vergonya que tenia de mi mateixa, però això no ve al cas.
M'agraden aquests teus matins, em recorden quan baixava cada dia a Girona amb el bus, que veia sortir el sol fins que ens canviaven l'hora i maleïa haver-ho de fer perquè després ja em trobava l'espectacle fet. I les boires matineres i el plugim i les llevantades i l'olor.
Per molts matins més estimat Estranger!
I que les roses tinguin sempre espines i facin olor.

Estranger ha dit...

Així siga, Elur.

petons,