" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


7/1/18

Automàtica.12


Ningú ha deixat escrit...

intento de plasmar-ho de moltes maneres i no m´és possible d´acabar la frase. No puc. Tinc un tros de sorra perfecte a tal efecte : lliscant els dits n´hi hauria prou per acabar-la, perquè l´inici si que hi és, visible i alhora innecessari ; el que se sap ja no té la urgència d´allò desconegut però a punt de ser descobert com un gust al paladar, recognoscible a poc que la llengua afini la seva punta en direcció a la paraula adequada, amb l´ansietat de la seva simplicitat fonològica. Endebades, el pla de sorra s´ensorra en un petit barranc amb un clau enfonsat al seu centre. El fa trontollar un home que va d´un costat a un altre mirant d´aturar veus que mormolen i se n´hi en riuen, anomenant-lo l´home-llum. La seva figura de follet agita braços i cames per protegir l´espai on jo acabi la meva frase més solemne – o la més absurda -. Però el més important de tot no és pas acabar la frase, el nerviosisme d´aquest saltimbanqui és evident, i el seu nom, motiu d´escarni, em clarifica del què es tracta : la llum minva progressivament i en poc temps, per més que ho provi no aconseguiré mai d´escriure-la. Llavors és quan em desperto, surto de llit i sota una ventada de mil dimonis, agafo llapis, paper i escric amb la son als ulls :

 ...mai a temps allò dictat pel somni més raonable.  

2 comentaris:

neus ha dit...

Els aniversaris tenen octava com els sants?

Per molts anys, J!

(vaig molt tard, enguany, eh!)

Una abraçada!

Estranger ha dit...


Gràcies Neus per enrecordar-te´n.

Una abraçada,