" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


16/8/22

Distàncies

 

(...)

"-Si no fos per la boira, veuríem la teva casa, a l'altre banda de la badia - digué Gatsby -.Sempre teniu un llum verd que crema tota la nit a l'extrem del vostre moll.

Daisy recolzà el seu braç en el d'ell, tot d'una, però Gatsby semblava absort en allò que acabava de dir. Possiblement se li havia acudit que la significació colossal d'aquell llumet verd s'havia esvanit per sempre més. Per comparació amb la gran distància que l'havia separat de Daisy, aquell llum li havia semblat molt a prop d'ells, gairebé a tocar. Li havia semblat tan a prop com una estrella de la lluna. Ara tornava a ésser un llum verd en un moll. El seu compte d'objectes encisats havia minvat en una unitat ".

(...)

F.Scott-Fitgerald, " El gran Gatsby" ( 1925 ) ( Trad. de R.Folch i Camarassa- Col·lecció el Cangur, Edicions 62 ,1982 ).



2 comentaris:

A ha dit...

M'han recomanat molt aquest llibre i mai m'he decidit a llegir-lo. Crec que aquestes dues cites m'han acabat de donar l'empenteta definitva.

Estranger ha dit...


Crec que t'agradarà, si l'acabes llegint. I no miris la peli abans, no val. I si ho fas, que no sigui la del Dicaprio. Millor la del Redford, que és molt fidel a la novel·la i al temps que retrata.

Jo me la vaig llegir quan tenia 17 o 18 anys i recordo que em va agradar força. Ara me l'estic rellegint i descobreixo altres coses, més enllà de la història.

Al final ... ( si la fa el Redford ja t'ho pots imaginar )