" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


10/4/10

Anotacions breus (III)

.

Caps blancs, preludiant les olors de pagès. Un pagès en bicicleta, desconstruint a càmera lenta el carrer Major. Una pagesa, mocador al cap, anorak vell, sabatilles i encorbada, girant per una cantonada. Pel seu costat, passa un Rolls-Royce. Un pati al darrera, un al davant : magranes oblidades en magraners nus, alzines esqueixades, herbes altes ; un amteller, un llimoner, dos cedres i una buganvilia, sèca; rosers. A l´Eden , sons de destrals. I la casa, entremig, habitada per bons esperits : molts llibres, i un piano cobert per un llençol blanc.

Una llar de foc, poemes trobats a l´atzar, conversa de familia nova. Pluja de matinada, contorn de llum ; rera el finestró, un reguitzell d´ ocells piulant, i l´ escalfor d´una nit sota tres mantes i la fredor a una punta de nas ; a l´aire resclosit, estius desconeguts . Aigua al cos, a la cafetera, a l´olor del cafè acabat de fer. Sol a l´envidriat. Silenci del qui encara dorm, el món aturat. Festa.


9 comentaris:

PS ha dit...

Festa i vida. Gràcies
Un petó

neus ha dit...

tot primer m'he pensat que la magrana era un ocell :)
ara ja no sé si envejo el II o el III...
una abraçada.

Macondo ha dit...

No t'estiguis de seguir amb les anotacions! Magnífiques, com sempre.

....

Ostres, ja comencen els petards amb el maleït futbol, què deu passar? Qui ha marcat? Com sempre només me n'assabento pels focs artificials. Ja ha començat la revetlla!

Pilar ha dit...

Una veritable festa per als sentits, són els paratges on has estat prenent apunts.
Només amb això, en tindria prou:
...Una llar de foc, poemes trobats a l´atzar, conversa de família nova...
I el silenci d'un món aturat.

Estranger ha dit...

Doncs n´hi ha ben bé prou Pilar. Gràcies.

-----------------------------------

Jo també els vaig sentir, M. Un parell, de ben segur. Gràcies.

-----------------------------------

Sempre amb el cap ple d´ocells, Elur. M´agrada. Una altre abraçada.

-----------------------------------

Vida i festa. Gràcies a tu. Un pom de capsblancs de tornada.

-----------------------------------

-----------------------------------

PS ha dit...

Avui al matí he vist el cel del teu Vallès, ben blau.I els camps verds i grocs, i els capsblancs vorejant els camins.
No tenia res a envejar al meu Empordà.
Bona Nit.

Estranger ha dit...

Ah, vet aqui.

Bona nit.

PS ha dit...

Doncs fixa´t tu si vaig anar lluny a comprobar-ho...Gairebé 200 quilòmetres!
Vaig acomiadar la meva àvia que éssent empordanesa de soca-rel ha volgut descansar sota el cel del Vallès.Per això em va cridar l´atenció.

Estranger ha dit...

Doncs va ser el primer dia de veritable primavera, al vallès. T´ho diu un vallesà de soca-rel.

T´acompanyo en el sentiment.