" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


18/4/10

Anotacions Breus ( i V )

.


Per segon cop en un any, al cel, els núvols obren un forat clar i lluminós. Per estrany que sembli, una cortina negre de pluja s´hi agermana en la distància, i el verd s´hi encosina a la terra. Avui he vist cavalls ballar, i he fet castells a la sorra, tot en bona companyia. Avui he volgut asseure-m ´hi ben a la vora, per escoltar-lo. I no gaire més, tret de marxar.

La pluja m´encalça, inmaculadament.Al sud, d´esquitllentes, les corbes de Santa Pellaia desprenen el seu alè particular, un baf amb cadència misteriosa, sorgida de l´aigua de les darreres hores de la tarda. Una llum somorta d´una Mobilette se m´encara i passa sense pena ni glòria, i enllaço el so del motor i dels pneumàtics lliscant amb la darreríssima llum del dia fonent-se rera els turons. Una primera estrella, amb volum de planeta, esguarda la finestra oberta, movent-se sobre la perfileria fosca de les alzines xopes.

Vertebrat en un únic so, el mar, necessàriament s´hi reflecteix.

8 comentaris:

PS ha dit...

Han sigut breus, però intenses, com la llum de l´estrella ( "lluerna"...m´ha encantat aquesta manera d´anomenar-la ,com si fos una cuca de llum).
Un petit viatge plè de colors, olors i sensacions per viure i escriure.

Finalment...m´has sorprès...Montgó.
(Si haguessis girat l´objectiu de la càmera en direcció contrària potser t´hagués sorprès jo a tu)

Estranger ha dit...

Montgó...així aquest era el seu nom. El vaig anar veient, al fons,des de L´escala i Sant Martí d´Empúries.

Va ser un dia, i una tarda. La resta vaig ser més amunt, enfocant l´objectiu ( una tarda, un capvespre ).

Pilar ha dit...

Preciós i poètic el paisatge vespertí.
Callo per a sentir-lo...

PS ha dit...

Des de més amunt, el mar i la plana també es veuen grans i amples,com tu dius, però sempre es pot veure l´altra riba, faci calitja, garbí o tramuntana.

La terra dels indiketes té això, en veure-la s´eixampla, com l´esperit, però t´acull sempre en una gran abraçada.Per a que et quedin ganes de tornar-hi.

Estranger ha dit...

Se sent, se sent, cada vespre, d´allà on sigui...

-----------------------------------
Si que s´eixampla, sobretot a la badia de Roses.

De Roses hi té que haver-hi una bona vista a l´altre riba. I hi ha un far, tot girant cap a la badia de Cadaqués. Segur que no ho sabies, això.

PS ha dit...

Roses? Cadaqués...?
Connais pas moi, je suis étrangère!

Estranger ha dit...

Quan em parlen en francès em passen dues coses :

1. Em desconcentro.
2. Em desconcentro ( ja ho he dit això, oi? )

Si, a més a més, em parla una francesa, em desconcentro més, només em puc fixar en una cosa. Em desconcentro, és inevitable.

I el millor del cas és que no m´entero de res. ( això ja és més habitual ).

Au revoir, CHER...i.

PS ha dit...

Jo crec que sí que te n´has "enterat". A a més , la cosa no la veus, per tant...con-cen-tra-ció.
La primera professora de francès que vaig tenir m´explicava que per a pronunciar correctament la ´u´ havia de posar morrets i dir ´iiiii´. Aquest és el secret.
Llavors van venir les ´g´guturals i les ´e´ aspirades.Així de senzill!

See you , Kid.