" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


9/12/12

Runes


M´assec en el que sembla va ser el llindar d´una porta, una porta per on s´accedia a l´interior de l´ermita encavalcada sota la bauma natural dins la qual piques centenàries encara recullen les gotes d´aigua filtrant-se del conglomerat de cingles que baixen en picat de més amunt, d´allí on el sol fixa encara les hores. Les runes enfront meu resten fixes en un mur d´uns cinc metres d´alçada, encara sòl.lid al pas dels segles. Les cames pengen del primer pis, sense terra. A la planta baixa hi ha crescut un arbre que no identifico, envoltat d´ortigues ; enfront una finestreta, d´on es veuen les copes dels pins i alzines d´un bosc que es deu enlairar de més avall, i poca cosa més; a ambdós costats sobreviuen dues petites postades de pedra, sense res per aguantar. A tocar d´ull, al mur de nord, un forat a la paret amb forma de capelleta, en el que sembla va ser un antic sagrari ; al seu costat els forats per on s´encabien les vigues que travessaven la nau de la vivenda, allargassada i rectangular ; si alço la vista, encara pot semblar que hi devia haver un altre pis encara. Més amunt, roca i cel.

El silenci és de qualitat. Vull dir que tot és quiet, des de les branques dels boscos encinglant-se , sense ni un bri d´aire movent res, fins la figura de l´home que m´he trobat admirant el paisatge des de la balconada de llevant, uns metres a la meva dreta. Sembla una estàtua. No se sent res, ni la pròpia respiració, el lloc és inanimat. Amb un silenci així, el que sembla deixa de fer-ho. Per un moment sota els peus hi ha un terra i a sobre el cap un sostre, però no dura massa. Un ocell passa d´una branca a una altre piulant lleument l´hivern, acabat d´instal.lar amb les seves greus, silencioses i clarividents qualitats.


Perezosa y tonta by Le Mans on Grooveshark

P.D. La cançó la tenia en un cd que vaig gravar-me fa poc, i ha sonat al cotxe, mentre tornava. M´ha fet pensar en les runes, en aquestes runes de masos pobres, caiguts i abandonats, com les d´avui.

10 comentaris:

neus ha dit...

Si les pedres poguessin parlar...

Jo tinc la necessitat imperiosa de posar sempre una mà, o totes dues, sobre unes runes. Sempre espero alguna cosa, alguna història a cau d'orella. D'altres no espero res, només en sento la textura, mentre faig l'esforç d'imaginar-me com era tot allò.

M'encanta aquest post. I que hagis pogut sentir i veure un terra i un sostre és meravellós.

Quin silenci tan poderós!

(deixo la cançó per demà)

Bona nit :*

novesflors ha dit...

M'agrada aquesta expressió de "silenci de qualitat".

Macondo ha dit...

Cal reblar "el silenci de qualitat", bona l'expressió!

neus ha dit...

m'agrada la cançó :)

Estranger ha dit...

La cançó està bé, el grup també. Té un disc molt tranquil que es diu Sausade, de l´any 95. Aquesta és anterior però no sona gens de fa temps, a mi em sembla molt atemporal, com les runes quan arriben a la seva majoria d´edat. per això m´hi va fer pensar.

Jo no toco massa les coses, prefereixo veure-les. Ara, sempre espero també que em diguin alguna cosa.

Gràcies per la paciència ;).

Estranger ha dit...

No és fàcil trobar un silenci de qualitat, com tampoc trobar una acústica de qualitat, per posar un exemple.

Aquest tipus de silenci és el menys eixordador de tots, una delícia.

Estranger ha dit...

Ei...quin soroll !

(...)

Que estàs fent què ?

(...)

Ah, val. rebla, rebla...

Macondo ha dit...

Em sembla que hi ha algú que em boicoteja el tancament! Reblat el silenci!

esborrall ha dit...

M'he quedat en la mirada que troba a faltar un pi. És una meravella.

Estranger ha dit...

Dins d´una mirada, a cop d´ull només, se´l retroba.

Gràcies !