" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


28/12/12

Confessió


Innocència : condició de persona innocent, sense malícia, fàcil d´enganyar o exempt de culpa.

Dissabte no em va tocar loteria, podria començar per aquí : fantasejant sobre aquesta possibilitat, que fa tants d´anys que no em passa. Podria seguir admirant-me de que sigui un dels pocs privilegiats als qui els hi han augmentat el sou un deu per cent, lliure de impostos, per allò de la inflació real acumulada, amb l´inri de no haver-ho hagut de demanar. Afirmar que ahir, sense anar més lluny, vaig rebutjar la invitació d´ anar a sopar amb una afamada actriu italiana per problemes d´estòmac. Haver-me beneficiat durant llarges temporades d´hores de lectura sota el sol de la Provença ; passejar per la platja un Dilluns d´hivern al matí. Que en Jeff Tweedy m´hagi demanat un post per fer-ne una cançó - resulta que és un gran seguidor d´aquest blog, qui ho diria ! -. Haver aconseguit un gol de xilena al darrer minut del darrer partit. L´enorme facilitat de dormir com un soc totes les nits. Podria abstenir-me de dir res sobre el meu meravellós aspecte físic, però la realitat ho impedeix de totes totes. Podrien ser tantes i tantes coses. I totes veritats com temples ( de debó , vull dir ).

Podria especular sobre el fet de no haver d´escriure, de tancar el blog perquè finalment la pedra filosofal ja té un significat per a mi. Podria derivar cap a una culpabilitat per ser feliç. Podria dir, però : és que jo sóc com sóc i no sabria dir res més, la sort sempre m´acompanya. Encongir les espatlles. Podria rebutjar al fet d´aspirar a mantenir-me exempt de culpa, a deixar-me enganyar, a no tenir malícia, a ser innocent, a no tenir una llufa enganxada sense saber-ho. A que algú em tusti l´esquena per el pur plaer de fer-ho. I llavors podria morir d´èxit, però per això encara falta molt.

El cas, tanmateix, és que a dia d´avui, ningú em creurà .Per això ho puc explicar ben tranquil.lament, amb tota la innocència del món, sabedor de que com a molt, arrencaré només uns quants somriures.


12 comentaris:

Macondo ha dit...

UNA GRAN CONFESSIÓ, ÉS AVUI EL DIA DELS INNOCENTS????

PS ha dit...

Tu tens més sort que totes aquestes coses juntes i més encara, però no te la diré pas avui perquè semblaria una innocentada.

PS ha dit...

M´oblidava d´una cosa: és dels millors posts que he llegit en molts mesos i no aquí, sinó allà fora també.Em recorda les columnes al Diari de l´Empordà del més inspirat Francesc Cruanyes (Port Blau, s´anomenen).

PS ha dit...

Perdó, Vent Blau, volia dir:

http://www.emporda.info/secciones/seccion.jsp?pRef=2008063000_6_0__Opinio

M´hi fa pensar el to d´alguns escrits, no pas el tema, que en aquest enllaç són molt locals.

...les neules em fan venir xerroles, sorry...

neus ha dit...

ehem... d'això... quan tinguis una reunió amb en Tweedy... podré venir?? sí?? em portaré bé, ho prometo, bé, tan bé com sigui possible sense fer-te passar vergonya :P

Estranger ha dit...

Per un moment m´has fet dubtar, Mac. Però guarda´m el secret que si no, no té gràcia.

Estranger ha dit...

Tres comentaris ben enxarrolats. A mi ja m´està bé, com si en vols fer més encara. Sort, dius ? No em fregis mai un número a la "xepa" que tiraries els diners.

S´agraeix l´enllaç, però aquest escriu millor que mois pel que veig. Avui t´ho ha semblat perquè ets molt innocent - ai, Santa Innocència, que deia la iaia -.





Estranger ha dit...

Res , dóna-ho per fet. Quan pogui el truco i quedem. Ja li diré que la Feist, al teu costat , és un pardalet.

A veure si quadrem agendes...

neus ha dit...

umm he hagut de mirar qui és la Feist i reconec que em sona, segur que l'he escoltada però ara és massa tard per esbrinar-ho; no sé quina relació té amb en Tweedy, només sé que a ella li falten els quilos que a mi em sobren, que no sé perquè t'ho explico, potser perquè no puc dormir i m'acabo de fotre una xocolata desfeta...
En fi, jo només em limitaria a escoltar, el que més m'agrada d'aquest home és la veu.

El dia que vulguis, sóc capaç d'anul·lar tot el que no tinc emparaulat, de fet puc comprar una agenda per només això, si cal hehehe

Estranger ha dit...

La Feist és la veu que l´acompanya al You and I del darrer disc.

Em sembla que jo també em compraré una agenda.

novesflors ha dit...

Crec que sí, que ens has arrancat uns quants somriures;)
Que tingues una bona entrada d'any.

Estranger ha dit...

Igualment, bon any Novesflors