" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


8/12/10

Cara B

.

I bé ? Com te les veus ?- La tauleta és plena d´ulleres que el Xavi ha anat traient no sé d´on. El petit mirall reflexa el meu rostre canviat per aquest nou element, al qual m´hi hauré d´anar acostumant. Després d´unes quantes proves el diagnòstic de vista cansada sembla evident, però ja m´ha avisat l´òptic que ha copsat un lleu inici de hipermeotria, paraula que li he fet repetir perquè de bones a primeres no és una paraula que se´t quedi grabada al cervell.

No sóc bo triant, mai ho he sigut. O sigui que em deixo aconsellar. Montura fina, unes Calvin Klein, però potser les trobes massa cares. Em miro el preu i li dic que les de pasta negre ja m´estan bé. Són d´estil retro, estil anys seixanta. Em recorden les del Buddy Holly, sempre m´han agradat els dissenys retros. Mentre me les emprovo altre cop, el Xavi diu que m´estan bé. Total, només les portaré per llegir i a la feina. Per conduir m´hi veig bé, encara.

Encara...mentre surto de la botiga penso que mica en mica ja es va acabant un altre any. Encara tinc que fer un parell de recados, així que m´arribo a uns grans magatzems de la ciutat veïna. Encara no s´han fet les sabates que m´agradin, mai he sabut triar, i així vaig veient com les que porto dia si i dia també ja començen a descolorir el to de la pell, però encara poden aguantar una mica més, són prou bones i còmodes. A les sabates els hi acabo agafant carinyo, per això em solen durar anys. No escatimo diners, un cop m´he decidit, perquè sé que m´acompanyaren durant moltes i moltes passes. Però amb aquestes hauré de fer un pensament, un dia d´aquests, com he hagut de fer amb les ulleres.

Baixo a la planta baixa, i com un autòmat em paro a la tenda de discos. Tenda de discos...aquest nom ja és arcaic, i cada cop més en desús, definitivament d´una altre època. Mica en mica han anat tancant totes les tendes de discos. Ja ni els cd´s les fan aguantar. Encara recordo que quan em vaig poder comprar l´únic tocadiscs que he tingut mai, començaven a sortir els compact disc. Sempre he anat una mica tard. Jo continuava comprant vinils, fins que aquests es van acabar. Llavors vaig anar a parar al compact, tot i que els clàssics mel´s reservava per quan hi havia fira, i després per internet, de tard en tard. El disco semblava haver mort. Però vet aquí que tinc una sorpresa : hi ha discos a la botiga de discos ! M´hi paro, embadalit. Són noves edicions de vells clàssics, no n´hi ha masses, un parell de caixons. Els dits es mouen com feia temps que no recordava, com teclejant una guitarra per sobre les fundes. No hi ha cap criteri, però m´adono que hi ha discos de nova fornada : els dos dels Sunday´s Drivers, per exemple. I després em cau a les mans una portada...M Clan – Tarque / Ruipérez presentan.... Surten tots dos a la portada, i el disc té un aire retro, de color en blanc i negre envellit, amb un to sèpia. El cercle negre i les paraules Stereo em fan tornar a somriure. Me´l miro : un disc entra pels ulls. Me n´he comprat molts només per la portada, i pocs cops m´han defraudat. Aquest, per la part del darrera té tota una explicació el disc, dels temes i de l´estil, tal i com es feia antigament.Es llegueix bé, perquè un disc de vinil és gran, i per tant, no necessito ulleres. Està editat per Atlantic Records, una històrica del rocanrol americà, i és publicat del mes d´Agost.

Com quan tenia disset anys, l´agafo i me´l compro. La gent em mira una mica raro, i això que encara no porto ulleres. A casa l´obro, i trec el vinil de la funda amb suavitat, d´un negre brillant, amb els solcs que per l´amplada ja fan veure quina és la durada dels temes. Pesa força, això vol dir que el vinil és de qualitat. Antigament els feien més primets, només els que anaven a les emissores eren millors, com aquest. Torno a engegar l´aparell, el col.loco al plat, incremento el volum i deixo anar l´agulla. Després m´assento al sofà oreller, el de les audicions. I comença a sonar un disc potent de rock clàssic, sense enganys...la veu del Tarque és la d´un autèntic cantant de rhythm and blues, amb un acompanyament que els altaveus medeixen a la perfecció. El so viatja lliure, encara.

Veig el títol del disc : “ Para no ver el final ”, i encara penso que l´inconscient contraposa sovint realitats oposades, compensant- les. I recordo la frase d´un amic d´un amic meu que li va dir, referint-se a la vida : “Ara estem acabant la cara A. Encara ens queda la B, sencera”.

I havent- se acabat la A, m´aixeco i tranquil.lament, poso la B.

5 comentaris:

PS ha dit...

Casualment,dic casualment i no sé si és tanta la casualitat, els M-Clan no fa gaire van versionar el Santa Lucia de Miguel Rios. Como los ciegos...

De les ulleres, ja saps el que en penso. Ets un provocador ( amb perdó)

Ah, molt bon escrit.

neus ha dit...

Amb el primer paràgraf m'ha agafat una mica de suor freda, em toca canviar les ulleres. Primera perquè la meva hipermetropia (sempre n'he dit així) i el meu esgotament visual segur que han crescut. Segona perquè les lupes que duc ara pobretes ja comencen a fer un xic de pena. I mira que m'agraden però ja toca canviar-les. Suor freda només de pensar en la quantitat que me n'ensenyaran i amb el que em costaran. Acostumar-m'hi no crec que em costi gens, diria que fa més de 30 anys que en duc.

Enyoro el so d'un vinil. Fins i tot confessaré que enyoro els salts de l'agulla quan trobava brutícia enmig de les ratlles. Com s'ho feien i fan per posar-hi la música allà dins?

Esperem que la cara B estigui plena de bones melodies.

Macondo ha dit...

Passats els quaranta, ja se sap, la biologia no perdona...Res ens queda la cara B...ho tenen més fotut els que han d'acumular A + B; ara sempre ens queda a tots plegats posar una espelma a Santa Llúcia que va néixer i morir a Siracusa i, casualment, encara hi som a temps ja que d'aquí al 13 de desembre queda poquet, o allò de l'espelma era perquè ens toqui la loteria?
Ets un romàntic com pocs, jo de vinils no en tinc ni un,vaig fer neteja a casa i el tocadiscos també va desaparèixer amb ells. L'escrit transmet un toc nostàlgic i triar ulleres de pasta negra un toc de fermesa en les pròpies creences, m'agrada.

Estranger ha dit...

Ah si ? Mira, ja és casualitat.

Provocador, jo ? Ets la primera persona que m´ho diu, i no és conya. Però t´ho perdono, perquè ja sé el què en penses.

-----------------------------------

Ja sabia jo que m´ho tenia que haver repetit dues vegades, en comptes d´una. Encara no me n´en surto, amb la parauleta. Bé, lo de les ulleres pren-t´ho amb calma, jo fa mesos que hi tenia que haver-hi anat.

I pel que fa al vinil,el so que té és molt diferent al d´un compacte. Ben reglat, un bon vinil nèt en un tocadiscos ben trempat té una gamma de sons que el compacte mai igualarà. Sempre he pensat que el cd té un so d´ocell engabiat en una habitació tancada a cal i canto, en comparació al vinil. però vaja, és una opinió.

Esperem una bona B. Normalment, a les B sempre hi ha joies amagades.

----------------------------------

Santa Llúcia ens doni bona vista, Macondo. Si vas per Siracusa posa-li una espelma : per la loteria o pel que sigui, mai se sap.

Craso error, el del tocadiscos. No saps que tot torna ? El CD té els dies comptats. Ara ja hi han molts grups que tornen al vinil, perquè cada cop se´n tornen a vendre més- coses de col.leccionistes -.

I si, em van agradar les de pasta negre.

Pilar ha dit...

He gaudit molt llegint-te i llegint-vos.
Quan hagis de dur bifocals, a veure què escrius. Això a banda de l'agtismatisme i la miopia que res té a veure amb l'edat.
M'agraden les ulleres. En tinc algunes, ja que no sé on les deixo i desprès apareixen.
De vinils en tinc uns quants. Rare Heart, Credence, Beatles, Pink Floyd, Depeche Mode, Simple Minds, Spandau Ballet ...I també la banda sonora de Jesucrist Superstar. Si tornen a vendre "tocatas", deixaran d'estar guardats.
Molta música!!!