" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


25/12/10

Nèt i clar



“Un camí !
Quina cosa més curta de dir !
Quina cosa més llarga de seguir !
Quin so vulgar i estrany !
Un camí !...
Quina sentida de pena i patir,
quina promesa de calma i de guany !
Un camí !... “


Poema de Nadal ( Cant III ), J.M. De Segarra


Segueixo el meu camí, avui humit de molsa verda, tapissant vells troncs d´alzina. El sol d´hivern m´acompanya de gairell, el pas franc s´atura sense presses : ara un pitroig, ara un tell solitari , ara el mar, ara la neu al Pirineu...Dins del bosc la quietud és gebradora : els brucs aguanten perles de les puntes dels seus branquillons, i un mantell blanc obagueja encara allí on no trepitja el sol. El vent bufa molt amunt, i ha alliberat de núvols el cristall blau, blavíssim, del cel blau. N´hi ha un, però, difós i blanc, perfecte en la seva petitesa, i té forma d´ull de dona. Me´l pica en una revolada del camí. El vent baixa un instant, i fa una escombrada tot despedint-se, i el sento com passa primer davant, després a sobre i finalment rera meu, removent les fulles dels alzinars. És el mateix camí que segueixo, humit de molsa verda, tapissant vells troncs d´alzina.

No em manca res, les cames van lleugeres, les bótes semblen mocassins. El sol deixa mig món glaçat i escalfa de tornada el rostre que vetlla el sud. Ni el record provinent de l´eco de la meva veu dins la volta tancada d´una petita cúpula, ni en això em puc queixar : és la meva veu dins una màquina del temps. Tant sols segueixo el meu camí, amb el sol d´hivern vora el mar, la neu al Pirineu, i el vell roquetar al meu costat. No em manca res, avui el camí és nèt i clar.

(24-12-2010, al matí )

5 comentaris:

neus ha dit...

Sento enveja... ahir, quan t'estaves passejant jo estava cuinant, de fet vam passar-nos el dia a la cuina, la mare i jo. Avui però hem estat més tranquil·les.
Demà penso copiar-te el post, però no pas en forma de post. Clar que hauré de canviar el mar pel riu i el Pirineu pel Puigsacalm i Sta.Magdalena. La molsa verda per herba gebrada i... bé... demà no et copiaré el post, et copiaré la sensació.

Una delícia llegir-te després d'aquests dos dies d'estres.
Moltes gràcies :*

zel ha dit...

Això és bo, tenir un camí net endavant, mirar serenament el temps com passa... bones diades, bones caminades...

Pilar ha dit...

Caminar, sentint la fressa dels pasos il-lusionats i alegres. La vida és caminar; cercar coses noves, sota el blau net i clar.
M'agrada el fragment del poema de Sagarra que has triat.
Bona ruta, caminant.

PS ha dit...

I l´eco respon: caminant, això és plenitud.
Felicitats.

Estranger ha dit...

Elur, espero que n´hagis gaudit també, a casa i a fora, avui. Gràcies.

Hi ha caminades més especials,surten com el dia, Zel. Gràcies per passar-te per aqui.

El camí d´en Segarra...al llegir-lo avui he pensat que era exactament així. Fins i tot hi vaig veure el galzeran florit.

Caminante no hay camino, sino estelas en la mar...feia així, no ?
Bona diada de Sant Esteve.