" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


12/12/10

I la sabata ?


Els nens tendeixen a treure´s les sabates. A l´hivern ho solen fer dins de casa. Ho fan sobretot quan juguen, i una manera d´endevinar la seva presència és descobrint aquests trastos inútils, sovint gastats , bruts i desaparellats,als llocs més inversemblants tractant-se de sabates : a sobre la tassa del wàter,dalt d´un armari, penjats d´una làmpara al sostre, al cossi de la roba bruta, al mig del passadís...La seva visió fa recordar en algun parell de sabates penjades dalt d´un fil elèctric, aguantant-se pels cordons lligats a tal efecte : petits tributs a un inconformisme no acabat de definir, una mena d´inconformisme anàrquic i alhora universal, com ho era en l´antiguitat un bon graffiti. En el cas del nens vindria a ser el mateix, perquè un nen és pura anarquia quan juga amb altres nens, i més dins de casa, una tarda de finals de tardor, quan els dies són més foscos. El divertit ve quan és l´hora de marxar, en les correcuites dins l´escampall generat per la invasió d´aquests petits monstres tot anant rera la recerca de la sabata perduda. Llavors el rebombori arriba al seu clímax, com si es tractés del final d´un combat.

Quan un era més menut que ara, recorda fer el mateix, a casa dels seus amics. Recorda especialment una habitació enmoquetada, ample, on jugava amb un amic d´infància, el Pepe. Era una habitació sense llits, perquè aquests estaven amagats dins un armari empotrat que ocupava tot el pany de paret en la seva llargada. Recorda un dia que jugaven a estovar-se amb uns guants de boxa vermells que tenia el seu amic. Potser van passar una hora estovant-se, sense sabates, perquè era agradable sentir els peus alliberats dins els mitjons, i els mitjons sobre la moqueta, com era agradable clavar-se cops de puny i no fer-se mal i no parar de riure fins acabar esgotats.

També se´n recorda un de quan sortia de casa el seu amic i l´aire fred de l´hivern refrescava les galtes envermellides mentre tornava cap a casa, ja de nit. Era una sensació difícil de definir, perquè les galtes ara són més aspres i semblen haver esborrat el record de quan s´era un petit monstre. Les pot recordar encara, quan s´ajup i agafa una sabata del vint-i-quatre rera la cortina i crida que ja l´ha trobat.

Llavors el petit monstre se l´encalça amb l´abric posat mentre et mira amb les galtes vermelles, rient com només ho fan els petits monstres, tot just abans de marxar.

7 comentaris:

neus ha dit...

Més o menys a un mes de fer-ne 37 encara sóc una nena jo, m'encanta córrer descalça per casa.
Em fas enveja, jo no tinc records d'aquests de quan era més nena que ara, de fet em sembla que no en tinc pràcticament de cap mena.
Aquest teu post em fa somriure molt, m'agrada.
Ahir també vaig 'patir' la visita d'un petit monstre preciós.
Un petó.

PS ha dit...

M´has fet recordar la sensació de les galtes i les orelles vermelles després de llargues tardes de dissabte jugant o fent "murals" a casa dels amics.Ara fan power points en comptes de murals i juguen al Sing Star, una mena de karaoke idoni per a fer ploure.Els temps canvien.

Per sort, mentre perdin sabates vol dir que són prou petits com perquè els jocs encara siguin imaginatius i anàrquics.

Pilar ha dit...

No m'agraden dur sabates. No recordo quan van deixar d'agradar-me. Vaig descalça sempre...Bé, sempre no; millor seria dir sempre que sóc a casa o a qualsevol casa d'amics i familiars. El contacte dels peus amb el terra és molt gratificant. Fins i tot es poden sentir les vibracions dels sons. No pensis que m'he begut l'enteniment; es senten, de veritat. Els de la música són especials. Si tanques els ulls aconseguint que res et destorbi, notes com et recorren de dalt a baix i et conviden a seguir-los amb el cos.
Són molt especials els teus records...Conviden, com els sons, a concentrar-s'hi i seguir-los.

Estranger ha dit...

Jo sóc més de pantunfles, sobretot a l´hivern - com els iaios -. Pel que fa a la infància, no em puc queixar, va ser ben feliç. I els petits monstres sempre són benvinguts, sobretot pels qui no tenim fills, com jo.

Un de tornada, Elur.

-----------------------------------

Tú també feies murals ? Uf, ara m´has fet venir al cap els rcords dels murals. Si n´havia fet,de murals, els Dissabtes a la tarda a casa els companys de classe.

I els temps canvien, si. Ara tots et demanen la Wii i la Play. però també juguen, quan no tenen més remei. I les sabates sempre fora.

-----------------------------------

Jo és que tinc les plantes del peu bastant endurides, i sóc com una mena de faquir. Per això m´agrada tenir-los tapats, perquè apart d´això, els tinc bastants lletjos.

A cas els amics també ? Què feu, com els japonesos ? ( somric ).

Sayonara.

neus ha dit...

oh! la foto de les sabates i la lluna no hi era pas, no? o és que ja perdo els trucs? ;)
és preciosa!

Estranger ha dit...

La foto m´ha costat tenir una mica més de febre, però havia de sortir una estona, que si no em moria. Però vaja, aquesta nit passada vaig veure Paseando a Miss Daisy i tot seguit he dormit dotze hores seguides. Em sembla que és el meu record,però no val, perquè anava ben dopat.

De passada ahir vaig anar a buscar les ulleres. Ara se´t veu moooolt millor, amb gorro i bufanda.

neus ha dit...

ai ai J.
Quan el cos diu prou ja s'encarrega de fer-nos-ho saber, tan si anem dopats fins la punta dels cabells com si no. Espero que et trobis millor.
Aviam, que una cosa és veure'm més enfocada i l'altre millorada, ja t'han graduat bé els vidres? ;)