" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


29/12/10

Cada dia de l´any

Passaran uns quants dies abans no m´acostumi a escriure l´onze al final de les dates. De petit, a escola, em passava el mateix. Tot i la il.lusió d´escriure un nou any a la llibreta dels dictats o a la del càlcul, sempre acabava, per inèrcia, reescrivint l´any que havia marxat, i llavors el tatxava i feia lleig. Així han quedat les llibretes, amb la meitat de les dates de Gener amb l´any illegible, perquè llavors el tipex no existia.

Ara no és tanta la il.lusió, i per això passa que cada dia de l´any d´altres anys sovint són dies més llunyans dels que recordava. Ho corroboren les dates apuntades a l´ordinador, que no s´esborren ni amb tipex. Ho he provat, però el blogger és inmutable en aquest sentit, i escrit rera escrit va fixant dia i hora, mes i any.I l´any quedarà marcat en l´arxiu amb el seu número, i allí dins tot el que hi ha escrit en dotze mesos. Simplificats en quatre números, al marge d´un full virtual.

Tinc una llibreta, guardada en un calaix. Allí hi escric a mà, quan en tinc ganes. O hi transcric algun poema, o algun fragment llegit. Ho faig a llapis, per poder esborrar tot el que jo vulgui . Hi ha dies de l´any que no esborro res, n´hi ha que acabo arrancant el full de tant esborrar. A vegades hi poso la data, perquè la llibreta té molts fulls i jo faig la lletra molt petita. Algun dia llegueixo el que he escrit en dies que ja no hi són, d´anys que ja no hi són. Escriure a mà és com sortir a passejar.

Cada dia de l´any canvien coses. A vegades voldria que res no canviés, però d´altres potser en canviaria una o dues. Però decididament sóc un desastre amb les dates. Avui diria que és vint-i-nou, de Desembre, del 2010.

Faig trampes, evidentment , i és que tinc un calendari. I si giro el full, m´hi trobo el blanc de la paret. Ergo...s´acaba l´any, un altre cop.

FELIÇ 2010 A TOTHOM !!!!!! ( merda, on he fotut el tipex ? ) .


6 comentaris:

PS ha dit...

Hey, hey, hey Buddy, a mi també m´agrada més escriure amb llàpis, però no per a borrar-ho, sinó perquè faig la lletra més maca.
I no em cal tippex, per res ;-)

Bona Any!

Macondo ha dit...

Ara em posaré sentimental, aviso...sí que ha estat un bon any el 2010...i no cal ni goma, ni tippex que esborri el temps perdut tot junts cada dia de l'any.
(que ningú digui que no he avisat!)

Bon any, estranger onsevol siguis.

neus ha dit...

si et serveix de consol avui he hagut de fer un esforç considerable per saber en quin dia navegava i no fa gaire en un rebut vaig posar 2009... coses que passen.
tenir un magatzem de memòria com el blogger a vegades és una sort i d'altres no, però fet i fotut el que hi hem deixat escrit som nosaltres, almenys una part. Mal que ens pesi, requi o ves a saber què.
Que tinguis un 2011 espaterrant Estranger i que per molts anys puguis anar remugant perquè no saps on tens el tippex.

Estranger ha dit...

Espero que hagueu tingut un bon inici del...2011 ? Si, em penso que és aquest.

I sobretot, salut. La resta ja anirà venint ( o no, però d´això es tracta, de no perdre la il.lusió ).

... ha dit...

Feliç 2011!

Estranger ha dit...

Bon any, Abdega.