" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


5/6/09

Qualsevol direcció

En anglès, "Either Way". Un tema que té alguna cosa que fa que no em cansi mai d´escoltar-lo. Fresc com el primer dia que vaig comprar-me el cd i l´escoltava encetant aquesta petita meravella que es diu "Sky Blue Sky", editat al 2007.

La cançó em té intrigat : al cd, hi ha un dvd on Jeff Tweedy, l´alma mater del grup, va explicant més o menys en una mena d´entrevista feta a casa seva a Chicago, el procés d´el.laboració del album, on hi surten intercalades les primeres gravacions dels diferents títols del disc. Totes ? Bé, no totes. L´"Either way", no hi surt. La resta, si. M´intriga, perquè la cançó és prou bona. O així ho veig jo. És més, enceta el disc. Habitualment els grups solen col.locar les cançons més bones a l´inici, i si no, que algú m´ensenyi algun vinil més ratllat per la cara B que per la cara A. El que està clar és que un primer tema mai és el pitjor del disc.

I això em fa pensar en els concerts. Busco els setlists de la darrera gira. No hi és.Busco setlists de les primeres gires del disc. No hi és. La resta dels temes hi surten : alguns més, alguns ocasionalment, alguns rarament. Però l´"Either Way", no.

Què té la cançó que no la toquin mai, ni tant sols al dvd de l´original ? A la lletra potser s´hi troba alguna pista :

maybe the sun will shine today / the clouds will blow away /maybe I won´t feel so afraid / I will try to understand / either way/maybe you still love me / maybe you don´t/either you will or you won´t / maybe you just need some time alone / i will try to understand / everything has its plan / either way / i´m gonna stay / right for you.

potser el sol brillarà avui / els núvols marxaran / potser no em sentiré tant espantat / provaré d´entendre-ho / qualsevol direcció / potser encara m´estimes / potser no / ambdues podries o no podries / potser només necessites algun temps de solitud / miraré d´entendre-ho / tot té el seu devenir / qualsevol direcció / jo restaré / dret per tu.

Bé, o potser no. Serà que li busco tres peus al gat.

El cas és que ahir, tampoc la varen tocar.


3 comentaris:

neus ha dit...

ahir eres al concert?? oooooooooh...

Wilco... els vaig descobrir fa un parell d'anys... i em tenen enamorada.
Sobretot l'"Sky blue sky" :)

"Either way" per mi és massa trista.

Estranger ha dit...

Potser per això no la toquen.

El concert va ser, "on the guitar" ( canyero 100%). Encara em ressonen les guitarres de l´"Impossible Germany" a les orelles.

No t´explico més, perquè no m´agrada fer dentetes.

neus ha dit...

Vaig llegir la crònica/crítica(positiva) a la Vanguardia :) molta gruitarra, molta canya.
I els temes nous, què?
m'hauré d'aguantar les dentetes ;)