" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


31/1/10

Flor de Gener


Vet-la aquí, rosada com l´aurora, l´hortènsia d´hivern. Neix entre rosers de branques pelades, geranis esgrogueïts i terra endurida pel fred. No té mancançes, la seva bellesa s´aferma més dins el paisatge més blanc i més negre de l´any. La finor dels pètals, la suavitat acampanada de les seves formes,el brot que els subjecta, configuren una elegant mostra d´orfebreria natural. El to malva és delicat sense ser estrident, ben bé com el blanc d´un ciclàmen. Són colors freds que posats en flor esdevenen càlids.

Mirar-la és la inconsciència del subconcient amagat dins nostre, la subjectivitat de l´incomprensible fet realitat, l´atzar d´un munt d´àtoms retrobats al pic de l´hivern.

11 comentaris:

Macondo ha dit...

Sí senyor, aquesta última flor de gener t'ha sortit preciosa!

PS ha dit...

M´agrada la capacitat que té aquesta flor per inspirar-te i la que tens tu per a descriure-la.

Veient-la, me n´adono que acabo de descobrir una flor nova, aquesta no és l´hortènsia que jo coneixia.
Una més que fan més bonic l´hivern.

Estranger ha dit...

Gràcies, Macondo. Era ben bé la darrera del mes, i ho volia aprofitar.

Estranger ha dit...

Era com un esguard. L´hivern és com un esguard, A. Silenciós i subtil com aquesta flor.

Hi ha moltes fonts d´inspiració.
A vegades, només cal una petita espurna.

Pilar ha dit...

Em recorda la flor de l'ametller. És mol bonica, la flor. Però el vestit que li fas tu amb les paraules, li augmenta la bellesa.
Estranger...Ets un poeta!

Estranger ha dit...

Poeta ? Ho hauré de buscar al diccionari.

( somric )

neus ha dit...

Veus? vista així m'agrada i tot.
La mare i el meu germanet tenen debilitat per l'hortènsia d'hivern, jo he de reconèixer que no n'hi tinc gens.
:)

Estranger ha dit...

Són petites les flors, però vistes així, es descobreix tot un món. Coses del zoom.

No sempre floreixen, aquestes. Necessiten força fred.

Deu ser que les veus molt carrinclones.

neus ha dit...

oh però jo no em referia pas a la foto... :)

Estranger ha dit...

Sovint sóc bastant burru. O això, o massa bon fotògraf ;).

neus ha dit...

massa bon fotògraf, això o despistadillu o ambdues coses ;)