" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


2/9/12

A lloc



Avui tot retorna al seu lloc, o així m´ho sembla a mi. Ho fa, però, cap al tard, quan el sol acaba baixant i travessa la llarga capa de núvols que s´ha instalat sobre la comarca; més enllà de Montserrat, ja al Bages, s´acaba i el cel llisca nèt i clar. S´acaba, com si els núvols s´haguessin acabat menjant el que semblava l´eternitat de l´estiu després del cop de vent de fa uns díes, quan la pluja es decidí a fer baixar les temperatures dels termòmetres. Després els primers calfreds inesperats durant el vespre, el cel canviant del matí a la tarda, i de la tarda al vespre, els primers bassals...

Només, però, al darrer moment, el sol il.lumina el tros de bosc que tinc al davant. Sembla  algú encenent un focus potent sobre aquell, i aquest canvia radicalment d´aspecte. A l´instant reconec aquesta llum, i aquest bosc, i aquest cel. El focus resta rera meu, sobre les esquenes dels lloms arbrats que em tapen. Inmòvil, amagat, com tement que un soroll espanti la quietud del quadre, miro.

Més tard segueixo mirant, baixant xino-xano per la carretera. El sol avui no cega, no crema, no fa suar. Inclús sobre les esquenes, ja deu ser ben agradable; ell, finalment, retorna al seu lloc.

Setembre arriba bé de temps, aquest any.

The Light Is Always Green (Cheap Version) by The Housemartins on Grooveshark

4 comentaris:

Anònim ha dit...

I és que setembre és el meu mes, com no podia ser d'una altra manera. Aquest any ha començat molt bé, ja era hora!

Bona nit

Macondo

Estranger ha dit...

Doncs si, ja era hora.

Moltes felicitats, si és el teu mes. És un bon mes, sens dubte.

neus ha dit...

Esperem que no se'ns despisti a mig fer!
Els vespres són preciosos ara, hi ha núvols. I els matins i les tardes... ara poden anar a passejar, podem respirar... ara arriben els mesos que més m'agraden, els acabats amb -bre.

Una abraçada!

Estranger ha dit...

Això em temo, que ja es comença a despistar. Els mesos acabats amb -bre...no ho havia pensat.

Bré, vull dir bé, disfruta de les passejades i els ocells que passen pel teu cel.

I que vagi anant tot el millor que es pogui.

Una de tornada, guapa.