" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


23/4/09

V.Grossman

Avui que és el dia del llibre, m´agradaria mencionar un que estic llegint ara : "Vida i destí", d´en Vassili Grossman, un autor que m´era desconegut fins fa poc. El vull mencionar, perquè, a pesar de que tants sols porto 246 pàgines llegides, ja puc dir que és un llibre perfecte, literàriament bellíssim i alhora un fresc terrible i fascinadorament humà del que va ser l´holocaust , la guerra i l´estalinisme a Rússia. Sense concessions ni falsos sentiments. Una barreja perfectament dibuixada entre la cruesa i la bondat humanes, on el protagonista és l´home davant els esdeveniments. Impressionant de debó.
.
Per poder trobar algun sentiment semblant, em va venir a la memòria el "Guernika" de Picasso, que vaig veure fa molts anys a Madrid.L a saccesajada de veure l´original de llavors és semblant a la de la lectura d´aquest llibre. M´he adonat encara més de la força de l´escriptura, i d´un escriptor proscrit que morí pensant-se que mai veuria la llum el seu llibre.
.
I res. Per qui ho llegueixi, queda aqui, i un desig de molts més Sants Jordis per disfrutar.
.
Feliç diada !

2 comentaris:

PS ha dit...

Igualment, estranger, feliç Sant Jordi.
Prenc nota de la recomanació

neus ha dit...

Doncs tenint en compte tot el que vaig sentir davant l'impressionant i impressionable Gernika de Picasso, potser que faci cas de la teva recomanació.
Gràcies!