" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


11/3/13

Lladrucs


Al pujar al cotxe, el vell gos dels Siurana s´aixeca rancallós del llindar de la porta on seu obedientment, i borda quatre o cinc cops mentre l´observa. Els ulls semblen mig veure´l – dins una opacitat tamisada d´una fina fina capa blanca - mentre alerta de la seva presència. Els lladrucs li fan pensar en el conte acabat de rellegir, el del gos que va veure Déu. L´estranyesa d´aquests lladrucs – a ell normalment no li borda -, li fa pensar si és que no ha fet alguna cosa mal feta, i un neguit li entra com als habitants de Tis :

Un gos ha vist Déu, n´ha sentit l´olor. Qui sap quins misteris ha après. I els homes es miren els uns als altres com cercant costat, però ningú no parla. Un és a punt de badar boca : “ però, i si fos una fixació meva ?” es pregunta. “ I si els altres ni tan sols hi penssessin ?” I aleshores, fa veure que no passa res “.

De l´absurd de les més petites supersticions, pensava a l´acabar de llegir el conte, amagades dins nostre. No mirem sempre de que un nadó ens somrigui ni que sigui una sola vegada ?.

Hi ha gossos i gossos...però mira aquest ara mentre torna a jeure i aixeca el cap, mirant-lo seriós com un vell professor buscant un culpable.Més diferent és l´altre, el de la pel.lícula del vespre. L´amic fidel, el darrer amic, sinó l´únic. Per un actor de cinema mut el so pot arribar a ser el pitjor dels malsons, aquells on el seu gos borda...i de fora estant penetren els lladrucs, com els sons, com la vida, habitualment la mateixa, canvia i perdura al mateix temps.


4 comentaris:

PS ha dit...

Des de fa uns quants anys sóc més gats que no de gossos, potser perquè ara em va bé - amb el risc que pugui sonar egoïsta- que siguin més independents i pugui anar a la seva, i jo a la meva. Però tant amb uns com amb altres, en observar-los, em pregunto sovint en què estaran pensant, si és que pensen en alguna cosa més que en el confort, en la manduca i en altres necessitats bàsiques. No aconsegueixo esbrinar encara si es mouen només per instint o hi ha més profunditat del que ens pensem dins del seu caparró.

(quan el gat mira la tele, hauries de veure les cares que fa...)

novesflors ha dit...

Jo, a diferència de País, m'estime més els gossos (en tinc dos) tot i que de vegades els voldries més independents, sí que és veritat, o voldries que no lladraren, però la vida no és una pel·lícula muda...

Estranger ha dit...

A mi m´agraden tant els uns com els altres, cadascú a la seva manera. Els gossos però, es fan estimar més que els gats, que per això són molt felins...

Estranger ha dit...

No ho és pas, per sort. Tot i que a vegades no estaria malament tallar el volum...