" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


2/2/12

Desfent l´hivern


Glaç...retornant al pensament del Divendres, fa una estona que ha nevat. Volves blanques marcant l´hivern a un ritme paral.lel a la caiguda de les fulles tardorenques, petites barques balandrejant l´aire quiet, inmòvil i silenciós de la nit. El paisatge cualla i s´il.lumina com si la lluna s´hagués desfet sobre la terra. Només han calgut dues hores.

Pel Dissabte el fred ja era aquí, el cert era que l´esperava. Vaig trepitjar la crosta de totes les fulles caigudes dels roures, una crosta uniforme emparquetant el terra de l´alè dels núvols de glaç, oblidant les veus del bosc, encarcarant branques, troncs i bassals, empedeint qualsevol moviment. A mesura que passava el matí, la temperatura desentumia la blancor freda de les copes de les alzines, i les branques recuperaven posicions, amb lleus i constants estremiments fent viu el cos arbrat per on passejava. Fins i tot algun valent pit-roig batia ales fent-me companyia. El sol, al final, aparegué. La calor no. La resta del Dissabte vaig tenir fred.

Enyorava tot això, temia un hivern tou, en certs dies de sol imperant als quasi vint graus del migdia. Però l´estació és llarga, em deia. Potser era Divendres quan m´ho deia. Dissabte al matí un roure em va venir a trobar. Semblava nevat, però era gebrat. Encara unes quantes fulles romanien lligades a les vores del brots. Llepolies, vaig recordar veient els seus contorns. Pergamins tot explicant velles històries, vaig pensar llavors, més detingudament. Desitjos, veig clarament avui. M´agrada, encara de tant en tant, veure la lluna desfent-se sobre la terra. 


4 comentaris:

PS ha dit...

Ja tens el que volies.

Abriga´t bé.

neus ha dit...

Ahir quan vaig anar a dormir nevava, era al poble. M'he despertat unes quantes vegades aquesta nit i he anat mirant per la finestra. Ha fet un nevar tímid però constant i el paisatge de primera hora del matí era esplèndid. Just com hauria de ser durant uns dies cada hivern de cada any...

El que hi ha previst que passi aquests dies pot ser espaterrant i alhora preocupant. Però coi, jo m'ho prenc com una compensació per haver patit tants hiverns de mentida, on només feia fred quatre dies mal comptats.

Aquest tu post... és per quedar-s'hi a viure. Ben abrigada això sí.
I l'última frase... oh! un final perfecte per un paràgraf ídem.

Una abraçada, que van molt bé quan fa tant fred!
Bon i esplendorós hivern!

Estranger ha dit...

Doncs si, ja ho tinc. Semre m´abrigo, tinc fred com tothom.

Abriga´t tú també, que al nord, entre la neu, la tramuntana i les ones de quatre metres...allò si que deu ser hivern.

Estranger ha dit...

Aquestes nevadetes són les millors perquè no fan mal. El fred que vindrà potser si, sobretot per les canonades, el gel, els horts, etc, etc. Però toca fred, i així té que ser, almenys un mes o una cosa així...el suficient per agrair després la primavera i l´estiu.

Bé ens ho mereixem, no ? Tampoc és demanar massa...

Gràcies Elur, disfruta de l´estada al poble, i amb la ment ben "despejada".

Una abraçada, clar que si.