" Tu ets el teu propi precursor, tu l´estranger que passes ran la porta del meu jardí " - Kahlil Gibran


2/3/16

Un bon dia


Obro la finestra, aixeco la persiana. Alço la vista al dia, a punt d´esmicolar les restes de la nit. Sobre la branca del pi, una puput. M´aturo, evitant de fer soroll. L´observo : resta immòbil, mou el cap, abaixa el pic llarg, d´estilet, dins les plomes. Torna a aixecar el cap, mira endavant, esperant alguna cosa. Sembla que encara no, decideix al cap d´una estona. Segueix el que sembla una toilette matutina. Espolsa les ales, aixeca un moment la cresta, la torna a abaixar, es gira per seguir amb el plomatge de l´esquena. L´escena dura uns minuts. Com que no tinc massa temps – jo, com l´ocell, segueixo un timing més rigorós que el seu -, continuo fent, obrint finestres amb la seguretat de que volarà aviat.

Però no. Segueix a la branca. Llavors s´escola un primer raig de sol, damunt d´ella. No m´hi havia fixat mai : aquella branca és la primera de l´arbre que rep la primera llum del matí, encara roja de capvespre. La puput resta ara ben quieta, l´ull minúscul fix en aquesta primera brollada de sol. És llavors quan la caço amb la càmera.

A la cuina el cafè surt i em giro. Al tornar la vista a la branca, ja no hi és. I em pregunto sinó serà aquesta puput l´encarregada avui de fer-me saber de la diferència que hi ha entre dos dies. I de si no hi haurà algun esperit benigne, amagat dins les seves plomes.



2 comentaris:

novesflors ha dit...

Un carpe diem per a la puput, el primer raig de sol.

Estranger ha dit...


Doncs si, d´això sembla que es tracta.